تابش: کودک‌آنلاین در مسیر گام دوم انقلاب است

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۰:۴۳:۰۷
کد خبر: ۹۳۶۶۰۸
تابش: کودک‌آنلاین در مسیر گام دوم انقلاب است
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: کودکآنلاین هم در مسیر گام دوم انقلاب و هم در راستای رونق تولید ملی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، علیرضا تابش در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین طی یک گفت‌وگو درباره اهمیت برگزاری این رویداد، اظهارداشت: این جشنواره، نه آغاز راه کسب و کار در حوزه‌ محتوای فرهنگی برای کودک و نوجوان است و نه پایان آن، این راهی است که باید به نهضتی ملی بیانجامد و همانطور که بنیاد سینمایی فارابی در این مقطع با این مسیر همراه شد، من از جانب کسب و کارهای حاضر در این رویداد، عموم نهادهای متولی فرهنگ، از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نهادهای دیگر وزارت فرهنگ ، وزارت آموزش و پرورش و حتی فعالان بخش خصوصی را دعوت می‌‌کنم به این مسیر بپیوندند.

وی افزود: اندیشه‌ کسب و کاری و عمل در چارچوب کسب و کار، تنها راه نجات وضعیت فرهنگی در کشور، و حفظ مخاطبان و ایجاد فضای سالم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشورمان است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: از امروز به بعد، مسیر اصلی و دشوار پیش روی این کسب و کارهای محتوا محور قرار دارد و آن تبدیل این وب‌‌سری‌‌ها، به محوری برای تولید ثروت و رونق تولید ملی است. تا کی باید بخش عظیمی از مصرف فرهنگی کودکان ما، به آثاری تعلق بگیرد که نه نسبتی با فرهنگ کشور ما دارند و نه سودی به جامعه می‌‌رسانند؟

تابش تاکید کرد: همه‌ ما باید همت کنیم تا همانطور که در صنعت و بازار کالا، ایرانیان نسبت به کالای ایرانی غیرت و همیت دارند، در حوزه‌ فرهنگ نیز محصولات ایرانی توجه بیشتری را جلب کند و مخاطب ایرانی، در مقایسه میان محتوای ایرانی و خارجی، انتخاب اولش محتوای ایرانی برآمده از فرهنگ کشورمان باشد. این راهی است که به گمان من، هم در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است و هم در راستای رونق تولید ملی، که شعار اصلی امسال بوده است.

وی با اشاره به همراهی بنیاد سینمایی فارابی در برگزاری این رویداد ویژه کودکان و نوجوانان گفت: بنیاد سینمایی فارابی، با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود، وظیفه‌ خود می‌‌داند در جهت رونق این کسب و کارهای نوپا، یا اصطلاحاً استارت‌‌آپ‌‌ها هر کمکی که از دستش برمی‌‌آید را انجام دهد، اما نمی‌‌تواند به تنهایی چشم‌‌انداز ترسیم‌شده در پیش روی این مسیر را محقق سازد، تمام نهادهای فرهنگی کشور باید دست در دست هم، در این مسیر حرکت کنند، تا وابستگی حوزه‌ فرهنگ به بودجه‌‌های دولتی کمتر شده، و تکیه‌ این محصولات بر علاقه و گرایش مردم و مخاطبان باشد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنیاد فارابی به عنوان حامی جریان شتاب‌دهی این محصولات که از قدم نخست در این مسیر بوده ‌است و فارابی را یکی از ارکان این جشنواره می‌‌دانم، برای دوره‌‌های بعدی از نهادهای دیگر برای مشارکت و گسترده‌‌تر کردن این فرآیند، که اصطلاحاً شتاب‌دهی و رشد استارت‌‌آپ‌‌ها نامیده می‌‌شود دعوت کنم تا با حمایت مادی و معنوی خود، به رونق تولید ملی و خودکفایی فرهنگی کشورمان کمک کنند.

آیین اختتامیه جشنواره کودکآنلاین عصر شنبه و با حضور وزیر ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، دبیر جشنواره کودک آنلاین، ایرج طهماسب و مرضیه برومند در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز