طی تفاهم سازمان سینمایی کشور و شهرداری صومعه‌سرا؛

احداث پردیس سینمایی در یکی از شهرهای شمال ایران

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۳:۲۶:۳۷
کد خبر: ۹۴۴۶۳۳
احداث پردیس سینمایی در یکی از شهرهای شمال ایران
بیست و سومین پردیس سینمایی امید در کشور با امضای تفاهم‌نامه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی با شهرداری صومعه‌سرا در این شهرستان احداث می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رمضانعلی حیدری خلیلی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۱ دی) در نشست بررسی احداث ساخت پردیس سینمایی در صومعه‌سرا با بیان اینکه ساخت پردیس‌های سینمایی با هدف ایجاد سالن‌های سینمایی در شهرهای دارای جمعیت بالا اما فاقد سینمایی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این راستا به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت شهرداری‌ها یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح است، افزود: هزینه بالای تأمین زمین جدای از احداث سالن‌های سینمایی سبب اجرای این طرح ابتر بماند به همین منظور از مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها خواسته شد تا مذاکراتی برای جلب مشارکت شهرداری‌ها انجام داده و در صورت تمایل اعلام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در ادامه تأکید کرد: یکی از شعارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده که «ایران تنها تهران نیست» و با توجه به سیاست کلان وزارتخانه در مورد دسترسی همگانی به فعالیت‌های فرهنگی این طرح جز اولویت‌های سازمان سینمایی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.

حیدری خلیلی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با محوریت شهرداری و تأمین زمینی به مساحت ۷۰۰ تا هزار متر مربع انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان سینمایی نیز علاوه بر طراحی نقشه کمک بلاعوض ۷۰۰ میلیون تومانی در زمینه ساخت این طرح به شهرداری‌ها انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بعد از طرح این موضوع با استقبال خوب شهرها مواجه شدیم و در همین راستا ۲۳ سفر استانی انجام شده است، بیان کرد: هزینه‌های ساخت یک سینما با ظرفیت ۳۰۰ صندلی با بهره گیری از استانداردهای حدود ۴.۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تأمین زمین از سوی شهرداری صومعه‌سرا و تأیید آن از سوی سازمان سینمایی، گفت: تنها یکی از مشکلات موجود در این زمینه زمان بندی برای اجرای این طرح است که ما به دنبال این هستیم تا طرح پردیس سینمایی امید تا پایان کار دولت دوازدهم تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حیدری خلیلی در ادامه ساخت این طرح را دارای مزیت‌های بسیاری برای استان و شهرستان دانست و گفت: ما به دنبال طراحی فضای سینمایی با ظرفیت‌های بالای ۳۰۰ صندلی هستیم که این منوط به همکاری و مشارکت شهرداری‌ها هر شهر است. یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید صومعه سرا پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است، اذعان کرد: شهرستان صومعه سرا به لحاظ پیشینه فرهنگی و جمعیت ۱۵۰ هزار نفری و وجود مردمان هنر دوست، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید در استان گیلان گردید.

اختصاص زمینی برای احداث پردیس سینمایی در صومعه سرا

شهردار صومعه سرا در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ساخت سینما یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم جوانان این شهرستان است، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا در این سال‌ها با اکران فیلم در سالن آمفی تئاتر خود بخشی از نیازهای جوانان را مرتفع کرده است.

ناصر حقیقی به اختصاص زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در جنب شهرداری صومعه سرا برای احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، تجاری و اداری اشاره کرد و افزود: به دنبال راه اندازی پردیس سینمایی در طبقه پنجم این مجتمع هستیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر و شهرداری صومعه سرا آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند.

سفر معاون سازمان سینمایی به شهرستان‌های صومعه‌سرا و فومن

در پایان تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید شهرستان صومعه سرا با ۳ سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در خیابان طالقانی شهر صومعه سرا با محوریت شهرداری صومعه سرا فی مابین این شهرداری و سازمان امور سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امضا شد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۷۵ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.

هم اکنون ۱۰ سینما با ۱۱ سالن در گیلان فعال است و ۱۵ سالن سینمای دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان در حال احداث است.

نظر شما