چهره‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

پایان سریال پایتخت/ ارسطو عامل در تیم نقی معمولی/ بی پولی، فیلم حمید نعمت الله را به جشنواره نرساند/ خواب زده مقدم به خواب زمستانی رفت/ عنکبوت و زنبور کارگر پشت درب‌های جشنواره!

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۵:۳۶:۰۰
کد خبر: ۹۵۰۷۵۸
پایان سریال پایتخت/ ارسطو عامل در تیم نقی معمولی/ بی پولی، فیلم حمید نعمت الله را به جشنواره نرساند/ خواب زده مقدم به خواب زمستانی رفت/ عنکبوت و زنبور کارگر پشت درب‌های جشنواره!
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

از شواهد و قرائن امر مشخص است این فصل آخری است که نوروزمان را با سریال «پایتخت» سپری می‌کنیم چراکه محسن تنابنده روز گذشته اعلام کرد دیگر تصمیم ندارد با تلویزیون کار کند و جالب اینکه او درحالی همچین اظهارنظری داشت که مشغول بازی در فصل ششم سریال «پایتخت» است و نوروز امسال با این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار روی آنتن خواهد رفت و نکته جالب این است که بلافاصله بعد از محسن تنابنده احمد مهرانفر در نقش «ارسطو عامل» نیز با تلویزیون خداحافظی کرد تا زوج اصلی سریال «پایتخت» دست سیروس مقدم را برای فصل بعدی این مجموعه تلویزیونی در حنا بگذارند.

نکته جالب این است که الهام غفوری درنظر دارد با کسب مجوز از تلویزیون سریال «پایتخت» را در نسخه‌ای سینمایی روی پرده ببرد و سوال اینجاست که آیا محسن تنابنده و احمد مهرانفر در نسخه سینمایی این سریال منتسب به تلویزیون حضور خواهند داشت یا خیر؟ اگر چه محسن تنابنده رکن اصلی این سریال تلویزیونی است و جدا از طراح قصه و بازیگر اصلی این سریال، بازوی سیروس مقدم در این سریال است اما تجربه ثابت کرده است رفت و آمد بازیگران در اقبال سریال «پایتخت» بی تاثیر بوده و ممکن است روزی زوج الهام غفوری و سیروس مقدم تصمیم بگیرند بدون محسن تنابنده و احمد مهرانفر هم سریال«پایتخت» را بسازند، چراکه این مجموعه تجربه دارد که بدون بهبود فریبا و حالا بدون باباپنجعلی هم ساخته شود و...

خیلی‌ها منتظر بودند تا حمید نعمت الله با قاتل و وحشی در جشنواره فیلم فجر بسیار پر سرو صدا حاضر شود اما مشکلاتی نگذاشت تا او در سومین تجربه مشترکش با لیلا حاتمی سیمرغ ها را درو کند.

خیلی‌ها متصور هستند سیروس مقدم به دلیل شرایط فعلی جامعه اولین سریال شبکه نمایش خانگی‌اش را منتشر نکرده است درحالی که منطقی است او باتوجه به وجود سه سریال درحال انتشار در شبکه نمایش خانگی فعلا برای انتشار خواب زده صبوری کند تا سر فرصت این مجموعه را به شبکه نمایش خانگی برساند.

نکته‌ای که توجه بسیاری از سازندگان سریال های نمایش خانگی را در هفته گذشته معطوف به خود کرد گلایه مخاطبان از داستان هایی است که در شبکه نمایش خانگی پیش نمی‌رود و مخاطب از دیدن هر قسمت از این مجموعه‌ها سیراب نمی‌شود و عملا این مسئله در بازخورد مخاطبان پر و پا قرص شبکه نمایش خانگی تاثیر منفی گذاشته است.

جواد نوروزبیگی که در جشنواره امسال همکاری با مسعود کیمیایی را تجربه کرده و در بحث کناره گیری مسعود کیمیایی از جشنواره با او همراه نشد و اعلام کرد با احترام به مسعود کیمیایی این فیلم تنها در بخش کارگردانی جشنواره فجر قضاوت نخواهد شد از عدم حضور فیلم «عنکبوت» در جشنواره فیلم فجر اظهار گلایه داشت و معتقد بود «بهترین فیلمم امسال در جشنواره حضور ندارد.»

فیلم سینمایی «زنبور کارگر» نوشته سعید نعمت‌الله نیز از جشنواره فیلم فجر جا ماند تا یکی دیگر از فیلم های پر سرو صدای زمان ساخت، که به اعتقاد خیلی ها می توانست در جشنواره دیده شود از این رقابت باز بماند.

نظر شما