افشاگری در بحبوحه استیضاح ترامپ

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۴:۱۶:۵۰
کد خبر: ۹۵۶۸۵۵
افشاگری در بحبوحه استیضاح ترامپ
از هشتگ های پربازدید شبکه های اجتماعی جهان عرب، افشاگری بولتون در بحبوحه استیضاح ترامپ و اعتراض به سربازگیری اماراتی ها از میان سربازان سودانی است که برنامه «هاشتاغ» شبکه العالم به آنها می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  از هشتگ های مهم فضای مجازی عربی، افشاگری بولتون در مقطع زمانی استیضاح ترامپ است. 

دراین برنامه بدان توجه داده خواهد شد که روزنامه نیویورک ‌تایمز به بخش‌هایی از کتاب منتشر نشده مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ دست یافته که ثابت می‌کند رییس جمهوری آمریکا کمک نظامی به اوکراین را به تحقیقات علیه رقیب خود مشروط کرده است.

همچنین اشاره می شود که در این نوشته ها بولتون گفته است که اقدام ترامپ در قبال اوکراین بی‌احترامی بوده و برخی از مقام‌های ارشد دولت او خود را از این مسائل دور نگاه می‌داشتند؛ مثلا «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در محافل خصوصی گفته است که از نظر او سفیر آمریکا در کی‌یف که برکنار شد، فاسد نبوده است.

هشتگ دیگری که به آن پرداخته خواهد شد اعتراض به سربازگیری اماراتی ها از بین سربازان سودانی است. 

در این بخش از برنامه اشاره خواهد شد که شاهدان عینی در خارطوم اعلام کردند ده‌ها سودانی مقابل سفارت امارات تجمع کرده و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن این عبارات‌ نوشته شده بود: «نه به دروغ»،«نه به مزدوری» و «نه به فریب».

همچنین بیان می شود که شرکت «بلک شیلد» امارات ۳۰۰۰ جوان سودانی را از طریق آژانس‌های استخدام محلی به عضویت گرفته است و روش آموزش آن استفاده از تمامی سلاح ها از جمله سلاح سنگین است. 

در ادامه گفته می شود؛ امجد البصیری، فعال سودانی در فایل صوتی پیش تر اعلام کرده است اطلاعات تأیید شده‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهند آموزش، ارتباطی با گارد امنیتی ندارد و بعد از سه ماه فرد باید بین سفر به لیبی یا یمن یکی را انتخاب کند.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی، سردبیری حسین الموسوی و اجرای محمد العامری امشب 8 بهمن ماه ساعت 22:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز