«پرونده های فلسطین» بررسی می کند؛

نگاهی به اقدام لاهه علیه رژیم صهیونیستی

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۵۹۰
نگاهی به اقدام لاهه علیه رژیم صهیونیستی
بحث و بررسی در مورد اقدام دیوان بین المللی کیفری لاهه درخصوص انجام تحقیقات در زمینه جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس و نوار غزه در برنامه این هفته «پرونده های فلسطین» در شبکه پرس تی وی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با نگاهی به شواهد موجود درخصوص جنایات و جرائم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در مناطق اشغالی از قبیل بیت المقدس و نوار غزه به واکاوی مواضع دیوان بین المللی کیفری در قبال این جنایات می پردازد.

این برنامه ضمن مروری بر اظهارات فاتو بنسودا دادستان کل دیوان بین المللی کیفری درخصوص جرائم رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین و آغاز تحقیقات در این رابطه و مجرم شناختن رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی، اقدام دیوان لاهه در راستای انجام تحقیقات کامل در مورد پرونده هایی همچون جنگ غزه در سال 2014، راهپیمایی بازگشت بزرگ و اشغالگری ها و شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شرق قدس را مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد داد.

در این برنامه همچنین عملکرد و وظایف دیوان بین المللی کیفری که فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده مورد واکاوی قرار می گیرد و بحث و گفت و گو پیرامون پیامدهای تحقیقات دیوان بین المللی کیفری برای رژیم صهیونیستی، احتمال صدور حکم بازداشت برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو و اویگدور لیبرمن از سوی این دادگاه، واکنش فلسطینی ها در قبال تصمیم دیوان بین المللی کیفری و تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اخلال در روند تحقیقات و سیاسی کردن تصمیم دیوان بین المللی کیفری و ارتباط دادن این تصمیم با موضوعات مرتبط با ضدیهودیت صورت خواهد گرفت.

«پرونده های فلسطین» به تهیه کنندگی حسین الشیماری و با اجرای وسام البحرانی جمعه 2 اسفند ساعت 11:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 23:00، شنبه ساعت 12:00 و 19:00، یکشنبه ساعت 03:00 ، دوشنبه ساعت 10:00 و 16:00 و سه شنبه ساعت 14:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز