در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر؛

روایت وزیر ارشاد از میزان موسیقی گوش دادن مردم ایران

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۲۰:۳۱:۰۸
کد خبر: ۹۶۷۱۴۴
روایت وزیر ارشاد از میزان موسیقی گوش دادن مردم ایران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: موسیقی در همه جوامع دارای جایگاه خاصی است و به‌عنوان سند هویت ملت‌ها، نقش موثری در لذت‌های متعالی انسانی دارد. موسیقی نقش زیادی در ارتباط بی‌کلام ملت‌ها دارد اما برای ما ایرانی علاوه‌بر این نقش‌ها، نقش‌های دیگری هم دارد.

صالحی ادامه داد: به‌عبارتی از یک سو ایران عزیزمان با رنگین کمان اقوام شناخته می‌شود، پس بخش قابل توجه این خط ارتباطی با زبان موسیقی است. یعنی زبان موسیقی هم زبان ارتباط و هم زبان تنوع در ملت ایران است و ما با این نگاه موسیقی را در ایران می شناسیم.

وی افزود: موسیقی در تاریخ ملت ما حافظ ادبیات ایران بزرگ بوده است و بخش قابل توجهی از ادبیات زرین ایرانی که در ذهن ما باقی می ماند، در فضای موسیقی شکل گرفته و پیوند پیدا کرده است. به همین دلیل ما امروز بخشی از زندگی روزمره خودمان را با موسیقی می‌گذرانیم و این هنر در زندگی ما نقش قابل توجهی پیدا کرده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: اکنون ۹۲ درصد مردم ایران موسیقی گوش می‌کنند و میانگین مصرف روزانه مردم ایران ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه و در سن ۱۵ تا ۲۹ سال دو ساعت است. یعنی روز به روز زندگی ما با موسیقی عجین‌تر می‌شود و این گونه نیست که استفاده از موسیقی مربوط به گونه‌ای خاص باشد. این بر اهمیت موسیقی می‌افزاید چون دیگر مصرف حاشیه‌ای نیست و مصرفی در متن زندگی است.

وی افزود: همه اینها باعث می‌شود به رویدادهایی که به موسیقی ایران ارتباط دارد تعلق بیشتری پیدا کنیم. پس باید هر سال بهتر از سال قبل به جشنواره موسیقی فجر بپردازیم. امسال ما حرکت رو به جلویی داشتیم که من به سهم خودم سپاسگزارم اما در راهی که باید برویم، فاصله زیادی داریم تا مقصد نهایی، که با کمک شما جوانان این راه را طی خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز