نوروزنامه۹۹/ در حاشیه جشنواره فیلم فجر؛

پانزده اتفاق ویژه جشنواره فجر ۳۸/خروج حاتمی کیا از آرامش

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۲۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۷۰۷۵۳
پانزده اتفاق ویژه جشنواره فجر ۳۸/خروج حاتمی کیا از آرامش
مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا_ جشنواره فیلم فجر در سال 98 همراه با حواشی و اتفاقات عجیب و غریبی بود که بهمن ماه سال گذشته توجه طرفداران سینما را به خود جلب کرد. در تعطیلات نوروز 99 بررسی می کنیم 15 اتفاق ویژه جشنواره فیلم فجر را که هرکدام پربازدیدترین و پر سر و صداترین اخبار روز در جشنواره سی و هشتم بودند.

تمام کسانی که ابراهیم حاتمی کیا و سینمای با دل و جرات او را می شناسند و تمام کسانی که به سبک نگاه او در فیلمسازی علاقه مند هستند و یا حتی آثار او را خیلی با رغبت دنبال نمی کنند بر این قضیه هم نظر هستند که کارگردان «ارتفاع پست» سردمدار تولیدات سینمایی در ژانر دفاع مقدس در دیگر گونه های فیلمسازی نیز کارگردانی صاحب سبک، صاحب امضا و البته در بسیاری از مواقع جریان ساز است.

ابراهیم حاتمی کیا با فیلم «خروج» زاویه دیگری از فیلمسازی را تجربه کرد، اگرچه فیلم از چند وجه قابل بررسی، تحلیل و نقد است اما نمی توان نادیده گرفت نگاه نمادین او در پرداختن به موضوعی خاص و عمقی که در «خروج» او نهفته بود جایگاه مطلوبی را در کارنامه این فیلمساز به این فیلم می دهد.

ابراهیم حاتمی کیا در نشست پر سر و صدای خبری فیلمش در پردیس سینمایی ملت با سوال یکی از خبرنگاران درباره میزان نمایش رئیس جمهور در فیلم خروج ( سکانس حرم حضرت معصومه(س) به یکباره از کوره در رفت تا نشست خبری فیلم «خروج» عاملی باشد برای خروج حاتمی کیا از آرامش.

اظهارات او درباره نشست های خبری فیلم هایش در جشنواره های مختلف و ماجرای دستکاری آرا در بخش انتخاب های مردمی که فیلم خروج را از لیست بهترین های انتخاب مردم خارج کرد هم به سر  وصدای این نشست خبری در جشنواره سی و هشتم دامن زد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز