امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه آسیا تی‌وی قرقیزستان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۷۲۳۰۴
امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه آسیا تی‌وی قرقیزستان
تفاهم نامه همکاری میان معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه آسیا تی‌وی قرقیزستان به منظور تقویت همکاری های رسانه‌ای به امضا رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با آسان‌بک بیگلدیف، مدیر شبکه آسیا تی‌وی قرقیزستان در مجموعه سعادت آباد این معاونت، ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور ایران و قرقیزستان عنوان کرد: ما آماده هرگونه همکاری در زمینه هایی همچون مبادله برنامه های تلویزیونی، واگذاری حق پخش بعضی از سریال ها و برنامه ها، استفاده از بسترهای پخش ویدیو همانند یورمدیوم که توسط معاونت برون مرزی ایجادشده، آموزش و تبادل تجربه با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای آسیای میانه هستیم.

جبلی در ادامه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و شبکه های برون مرزی عنوان کرد: این تحریم ها، اگرچه مشکلاتی را برای مردم عادی به وجود آورده، اما افزایش نوآوری ها و قابلیت ها را در شبکه های برون مرزی به دنبال داشته است؛ به عنوان مثال وقتی شبکه های اجتماعی تحت مالکیت آمریکا همانند فیس بوک، توئیتر و یوتیوب تمامی راه های پخش محتوای شبکه های برون مرزی را مسدود کردند، ما نسبت به ایجاد یک بستر بومی به نام یورمدیوم اقدام کردیم. بستری که امکان مشاهده زنده و ضبطی برنامه های مختلف شبکه ها را برای مخاطبین فراهم می کند.

آسان‌بک بیگلدیف، مدیر شبکه آسیا تی‌وی قرقیزستان نیز در این دیدار با تاکید بر آمادگی شبکه آسیا تی وی برای تبادل اطلاعات با شبکه های برون مرزی صداوسیما به ویژه پرس تی وی گفت: قرقیزستان و ایران به دلیل تشابهات فرهنگی و تاریخی و همچنین ارزش های مشترکی که میان مردم این دو کشور وجود دارد، باید روابط رسانه‌ای نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند. مردم قرقیزستان از مخاطبان شبکه پرس تی وی هستند و این شبکه توانسته‌ با پوشش وسیع خود از رویدادهای جهانی، نقش تاثیرگذاری را در اطلاع‌رسانی دقیق از آخرین اتفاقات جهانی به مردم قرقیزستان ایفا کند.

در پایان این دیدار که با امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه آسیا تی وی قرقیزستان همراه بود، دو طرف اظهار امیدواری کردند که این تفاهم نامه بتواند زمینه نزدیک‌تر شدن میان ایران و قرقیزستان را فراهم و راه را برای اجرای کارهای مشترک در آینده همواره کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز