بیانیه اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت؛

ما می مانیم و شما خواهید رفت!

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۵۷:۳۵
کد خبر: ۹۸۰۵۷۲
ما می مانیم و شما خواهید رفت!
یادداشت جمعی از هنرمندان پیشکسوت را که اسامی آنها نزد ما محفوظ است از نظر می گذرانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این یادداشت آمده است:

«به نام خدا

بیانیه اعضای محترم موسسه هنرمندان پیشکسوت 

حمد و سپاس خدای بی همتا و لایزال را که ما پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر ، با همدلی و درایت، در استیفای حقوق برخواسته ی برحق، اعاده ی حیثیت و منافع جمعی خود، در مقابل بی توجهی متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تغییر ساختار مدیریتی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، با عمری گذشته، اما قامتی استوار، همچون درختی تنومند متحد می شویم

۱- پیرو نامه ها ، پیام ها و شکایت های صورت گرفته ی قبلی از سوی جمع کثیری از اعضا ،  در انتظار نتایج امید بخش از سوی مسئولین مربوطه هستیم.

۲- با توجه به شرایط جامعه و انتشار ویروس کرونا ، به منظور حفظ سلامتِ سرمایه های عرصه فرهنگ هنر از هرگونه تجمع و تحصنی پرهیز خواهیم کرد، لیکن  به خاطربی توجهی به خواسته ی هنرمندان پیشکسوت، در اولین فرصت و اطمینان قطعی از رفع بیماری کرونا  و برقراری سلامتی، در محلی مناسب و مؤثر تجمع اعتراضی خواهیم داشت.

۳- به منظور استقلال و فراغت از بازی های به ظاهر سیاسی و اداری، تاسیس  انجمن هنرمندان پیشکسوت به عنوان تشکیلاتی صنفی و غیر دولتی، از  پیشنهاد های مورد توجه اعضا خواهد بود.

۴- با توجه به شیوه و روش غیر متعارف متولیان وزارت ارشاد، باید از این پس مراقب هر گونه دروغ پردازی و مستندسازی برای  تهدید و تطمیع، وعده و وعید و یا مذاکره ی رو در رو، در این مسیر ناهموار باشیم ، لذا شایسته است با هوشیاری و بزرگ منشی، با انتشار مطالب یاد شده بر این مکر انان  خط بطلان کشیده و با درج و انتشار کلیه مطالب کذب، در صفحات مرتبط با پیشکسوتان از این هدف جلوگیری کنیم.

۵- با توجه به ظرفیت های مجلس شورای اسلامی  جدید (یازدهم )  و انشاا... با برطرف شدن بیماری کرونا ، برای پیگیری مطالبات به نحو شایسته اقدام خواهیم کرد و در همین راستا رایزنی هایی اغاز شده است.

۶- با وجودی که عمر کوتاه این دولت به سرعت برق و باد خواهد گذشت ! اما تا ابد از خاطر نخواهیم برد نام و یاد دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور را که دوستی گرانمایه برای اعضاء محترم موسسه بودند و بسیاری از اتفاقات خوب مرهون زحمات ایشان بود. دولتمردی که با عشق و محبت به فرهیختگان فرهنگ و هنر این مرز و بوم، موجب حفظ آبروی دولت تدبیر و امید بود و نام وخاطرش در تاریخ هنر کشور به نیکی ثبت خواهد شد.

۷- هرچند اعتراض و فریاد ما به منظور تحق عدالت و احقاق حقوق از دست رفته ی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر است؛ لیکن حمایت همه جانبه ما از سیدعباس عظیمی ، دفاع از مدیران لایق، زحمتکش ، انقلابی , به معنای واقعی و خدمت صادقانه است.

۹- عمر میزها و مسئولیت ها پایانی دارد و متولیان وزارت ارشاد بدانند ، عمر هنر و هنرمند بی پایان است و به بلندای تاریخ!

 ما می مانیم و شما خواهید رفت!

جمعی از هنرمندان پیشکسوت 

فروردین ۱۳۹۹»

نظر شما