در کشور چین؛

خبری عجیب از شروع تولیدات سینمایی و تلویزیونی در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۰۹:۴۷:۱۳
کد خبر: ۹۸۵۳۲۹
خبری عجیب از شروع تولیدات سینمایی و تلویزیونی در روزهای کرونایی
تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی از جمله درام جاسوسی ژانگ ییمو، دوباره در چین شروع شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در حالیکه تقریباً در همه کشورهای دنیا با شیوع ویروس کرونا صنعت فیلمسازی‌شان تعطیل شده است در کشور چین با کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، تولید فیلم سینمایی و تلویزیونی شروع شده و با رعایت دستورهای دقیق بهداشتی انجام می‌شود.

به گفته شبکه تلویزیونی جهانی چین برخی از گروه‌های ساخت فیلم پس از هفته‌ها قرنطینه کار خود را از سر گرفتند و شهر سینمایی و تلویزیونی ژیانشان در نینگبو استان ژیچیانگ کار خود را از سر گرفته و 4 گروه فیلمسازی در آن آغاز به کار کرده‌اند و بر مبنای دستورهای احتیاطی تجمع بیش از 50 نفر ممنوع است.

استودیوهای هنگدیان اولین گروهی است که کار خود را از 28 مارس آغاز کرده و این مجموعه تولید فیلم «بن ست» به کارگردانی ژانگ ییمو را آغاز کرده است.

همچنین در منطقه قدیمی صنعتی هادا بی نیز تولید فیلم «موسی در دشت» به کارگردانی ژانگ جی شروع شده که دیائو یینان برنده خرس طلای برلیناله تهیه آن را برعهده دارد.

دولت‌های محلی چین برای شروع مجدد کارها سوبسیدهایی نیز ارایه کردند از جمله شهر دونگ‌یانگ که یک یارانه 10 میلیون یوانی (برابر تقریباً 1.4 میلیون دلار) را برای استودیوی جهانی هنجیان ارایه کرده است. برای ساخت فیلم در این منطقه هزینه هتل و اقامتگاه‌ها نیز رایگان خواهد بود.

این تحولات در حالی در چین انجام و تولیدات از سر گرفته می‌شود که در آمریکا و کشورهای اروپایی، تقریباً همه استودیوها تعطیل هستند.

نظر شما