۶ سمن جدید تا پایان امسال در حوزه جوانان در قزوین مجوز فعالیت می گیرند

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۱:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۴۴۲۱
۶ سمن جدید تا پایان امسال در حوزه جوانان در قزوین مجوز فعالیت می گیرند
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در حال حاضر 8 سمن در حوزه جوانان در استان فعالیت می کند و با صدور 6 مجوز دیگر تا پایان سال به شاخص های تعیین شده در در ارتقای جایگاه سازمانهای مردم نهاد دست خواهیم یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی در این باره اظهار داشت: کارگاههای پیش از ازدواج با مشارکت سازمان های مردم نهاد و مراکز مشاوره دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 6 مرکز مشاوره جوانان در استان فعالیت می کنند و تا پایان امسال یک مرکز مشاوره دیگر فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: امسال دو کارگاه مهارتی و آموزشی منطقه ای در استان برگزار شده و تا پایان سال نیز دو کارگاه دیگر برگزار خواهد شد تا زمینه تقویت مهارتهای تخصصی اعضای سمن ها مهیا شود.

لطفی اضافه کرد: با تفاهم نامه ای که میان جهاد دانشگاهی و اداره ورزش و جوانان استان منعقد شده طرح «سرباز مهارت» را اجرا کردیم که تعداد 200 سرباز در مرکز آموزشی شهدای جواد نیا آموزش های مهارت سبک زندگی، کسب و کارهای اجتماعی را سپری کردند.

وی بیان کرد: طرح نوآوری و شکوفایی با عنوان«منش» هم در استان عملیاتی شده و به پایان رسیده است.

2353246

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: طرح حمایت از استارت آپ ها نیز همچنان اجرا شده و امسال توانستیم از 6 جوان که در شرکت های دانش بنیان فعال بوده و ایده های خلاقانه ارائه کرده اند حمایت کنیم.

لطفی گفت: در این راستا طرح های نرم افزار کارجو پلاس که زمینه ارتباط کارآفرینان با کارجویان را ممکن کرده و نیز طرح پزشکی ساختاری و نرم افزار پزشکی پوست مورد حمایت قرار گرفته است.

6 سمن جدید امسال فعال می شود

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 8 سمن در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می کنند و تا پایان امسال 6 سمن دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و ما به شاخص های خود در زمینه تشکل های مردمی دست خواهیم یافت.

همکاری سمن ها با قوه قضاییه

وی گفت: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار است از ظرفیت های تخصصی سمن ها نیز استفاده شود که در این راستا زمینه همکاری این سازمانهای مردم نهاد با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مهیا شده است.

لطفی اظهارداشت: سمن هایی که در زمینه های محیط زیست، امور سالمندان، زنان، کودکان، حقوق شهروندی و منابع طبیعی فعالیت می کنند اگر شناسه ملی داشته و در سامانه سجام و مشارکت های قوه قضاییه ثبت نام کرده باشند می توانند نسبت به همکاری با قوه قضاییه و ارائه گزارش هایی از جرم و فساد و آسیب ها اقدام کنند.

download

وی اضافه کرد: با تاکید استاندار محترم مبنی بر درخشش بخش های فرهنگی، هنری، گردشگری، محیط زیست و ارتقای جایگاه آنها تلاش کرده ایم تا میزان مشارکت و فعالیت سمن های مردمی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان در این عرصه ها بیشتر شود و این گروهها احساس مسئولیت بیشتری کنند.

لطفی گفت: برای تحقق این موضوع نشست های تخصصی با مدیران کل و معاونان ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سمن های مرتبط برگزار و دیدگاهها مختلف مطرح شده تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.

 انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز