فعالیت ۱۱ سمن جوان قزوین در مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۸:۴۱:۴۲
کد خبر: ۹۸۵۶۵۶
فعالیت ۱۱ سمن جوان قزوین در مقابله با کرونا
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ۱۱ سمن جوان قزوین در مقابله با کرونا و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش برنا از قزوین، علی لطفی افزود: در این سمن‌ها حدود ۲۳۰ نفر از جوانان در حوزه‌های مختلف تولید و توزیع ماسک و گان، گندزدایی و ضدعفونی خیابان‌ها و معابر، توزیع بسته‌های غذایی میان نیازمندان و برپایی ایستگاه‌های غربالگری و پایش کرونا فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تهیه و پخش کلیپ‌های پیشگیری از کرونا و پوشش دهی فضای مجازی، حضور در ایستگاه‌های پایش مبادی ورودی جهت کنترل تردد خودروها و تولید محتوای فرهنگی با نشاط و امید بخش با رویکرد در خانه بمانیم از دیگر اقدامات سمن‌های جوان استان بوده است.

لطفی گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان با هدایت فرمانداری‌ها در نقاط حاشیه نشین و آسیب پذیر نیز وارد عمل شده و با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند.

این مسئول، فعالیت سمن‌ها در فضای مجازی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: این فضا امروزه از اهمیت بسیار زیادی برای مقابله با کرونا برخوردار است چون دستورالعمل‌ها و نکات فراوانی در این فضا مخابره می‌شود و سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین می‌توانند با انتشار نکات آموزشی مفید، سطح آگاهی مردم را بالا ببرند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اقدامات دیگر این اداره در مقابله با ویروس کرونا، گفت: ضد عفونی کلیه خیابان‌های استان با استفاده از خودروهای آفرود هیات اتومبیلرانی و موتورسواری، تولید روزانه ۲ هزار ماسک توسط بسیج ورزشکاران استان با همکاری سپاه، آموزش بازی‌های بومی محلی از طریق رسانه ملی به منظور تشویق به ماندن در خانه و تولید فیلم و کلیپ ورزش در خانه توسط هیات همگانی از جمله این اقدامات بوده است.

 

نظر شما