عاملی مطرح کرد

فرصت ۳ هفته‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه های کشور

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۵۸:۰۱
کد خبر: ۸۰۱۸۲۱
فرصت ۳ هفته‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه های کشور
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرصت سه‌هفته‌ای به ۴۰ دستگاه مرتبط داده‌شده تا در قالب عنوان، پیشنهادات خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب و احصا نیاز کشور به اسناد چشم‌انداز ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید سعید رضاعاملی امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های عظیم قم به نحو درستی استفاده شود.

وی با اشاره به خطر کم‌رنگ شدن ارزش‌های اصیل دینی و ملی در سطح کشور افزود: ارزش‌های ملی و محلی کشور باید حراست شود و تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حفظ و تقویت تمام سنت‌های دینی و ملی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر حساسیت مسئله فرهنگ و مدیریت صحیح جامعه انسانی تصریح کرد: حقیقت این بوده که مدیریت جامعه انسانی و حرکت در مسیر ثواب و درست متفاوت از مباحث صرف جامعه‌شناسانه بوده و نسبت به این امور مسئله‌ای دشوار و سخت‌تر است.

عاملی با اشاره به ظرفیت‌های مهم شهر مقدس قم اضافه کرد: قم بین‌المللی‌ترین شهر ایران به‌واسطه تحصیل بیش از 90 هزار طلبه از 120 کشور جهان است، از ظرفیت‌های موجود در قم باید به نحو شایسته‌تری استفاده شود.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان ظرفیت‌های قم در مبحث تولیدات دینی و فرهنگی عنوان کرد: درصد بالایی از تولیدات دینی به‌ویژه در مبحث چاپ کتاب در استان قم اتفاق انجام می‌پذیرد و قم همواره در این مبحث در بین سه استان برتر کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت تحول در نظام رشته‌ای حوزه و دانشگاه ادامه داد: تحول در حوزه نسبت به دانشگاه ساده‌تر است، چراکه نظام رشته دانشگاهی بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر از نظام تحصیلی حوزوی است، فرصت سه‌هفته‌ای به 40 دستگاه مرتبط داده‌شده تا در قالب عنوان، پیشنهادات خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب و احصا نیاز کشور به اسناد چشم‌انداز ارائه شود.

عاملی ابراز کرد: با تعامل و توافقنامه‌ای که صورت گرفته دیگر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن دولت بررسی نشده و در کمیته‌های کارشناسی به آن‌ها رسیدگی می‌شود، مشکل امروز کشور عدم وجود سند مادر و با فراگیری و استواری بالا است.

نظر شما