برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه در قم

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۸
کد خبر: ۸۰۲۷۷۴
برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه در قم
معاون پژوهش حوزه های علمیه از برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه در روز پنجشنبه این هفته در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید حسین میرمعزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: سیاست‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امر پژوهش بحث توسعه، ارتقا و تعمیق پژوهش‌های اسلامی در راستای نیازها و مسائل و مشکلات نظام اسلامی و نیازهای خود حوزه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری بین حوزویان محوری‌ترین امر در عرصه پژوهش است. از جهت محتوایی نیز رسالت اصلی حوزویان، گسترش فرهنگ دینی بوده که باید در این رابطه پاسخگو باشند.

وی به برنامه‌های متعدد حوزه‌های علمیه در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج و آثار این برنامه ها در حوزه پژوهش قابل‌ دستیابی است. بحث نظام پژوهش محور نیز از بحث های مهمی به شمار می آید که در حوزه‌های علمیه مطرح است.

میرمعزی با تأکید بر اینکه امکان علمیاتی شدن نظام آموزش پژوهش محور در معاونت آموزش حوزه های علمیه فراهم شده است، تصریح کرد: تقریر مقالات علمی و پژوهشی از برنامه های گسترده ای است که در معاونت آموزش پیگیری می شود.

وی ادامه داد که بیش از 5 هزار استاد خواهر و برادر در سطوح مختلف در سراسر کشور داریم که برای آنها برنامه‌ریزی‌شده تا مهارت‌های پژوهشی خود را ارتقا داده و تولیدات پژوهشی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه از برگزاری 300 جلسه درس خارج فقه در کشور خبر داد و گفت: این درس ها با حضور فضلای فراوانی از حوزه علمیه برگزار شده و خروجی این جلسات نیز به صورت کتاب و مقاله بوده است.

وی تأکید کرد که بحثی با عنوان «فقه معاصر» در دست اقدام بوده که بحث علمی ان از نیمه های سال گذشته صورت گرفته است.

میرمعزی با اشاره به اینکه برنامه جامع پژوهشی برای طلاب تدوین شده است، خاطرنشان ساخت: تمرین مهارت در سطوح یک، دو، سه و چهار حوزه تدارک دیده‌ شده و در سطوح مختلف نیز برنامه‌هایی به‌صورت منظم و منطقی برای حوزویان ارائه ‌شده است. این برنامه‌ها در بخش‌هایی از حوزه به ‌صورت آزمایشی در حال انجام است که در صورت موفقیت در سطح کشور نیز اجرا می‌شود.

رئیس شورای علمی کتاب سال حوزه در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه در قم خبر داد و گفت: این همایش در روز پنجشنبه 4 بهمن‌ماه از ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز