آیت ‌الله مکارم شیرازی:

نمی‌گوییم فضای مجازی را حذف کنید

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۳۳:۰۹
کد خبر: ۸۰۳۵۶۴
نمی‌گوییم فضای مجازی را حذف کنید
آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از مسائلی که موجب مفسده شده، فضای مجازی است که باید اصلاح شود، ما نمی گوییم که فضای مجازی را حذف کنید اما باید این فضا را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تاکید بر احسان گفت: اسلام بر این امر تاکید بسیاری دارد و باید به گونه ای رفتار کنیم که گویا خداوند ما را می بیند.

مرجع تقلید جهان تشیع ابراز داشت: باید در عبادت ها به گونه ای باشد که گویا خداوند را می بینیم و حضرت علی(ع) فرمودند خدایی که نمی‌ بینم او را عبادت نمی‌کنم و باید بدانیم این مقام اولیاءالله بوده که با چشم دل خداوند را می‌بینند و او را ناظر و حاضر در همه امور می‌بینند.

وی تاکید کرد: اگر باور انسان بر این باشد که خداوند او را می بیند، پس هیچ زمانی گناه نمی کند و خداوند را باید با چشم دل ببینم و همواره حضور قلب در اعمال داشته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید همواره ذکر خداوند را بگوییم گفت: ذکر خداوند سبب آرامش دل‌ها می ‌شود و باید بدانیم که کارهای درست و صحیح انجام دادن موجب آرامش شده و باید در همه حال ذکر خداوند را داشته باشیم.

وی بر اقامه نماز جماعت و برگزاری نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: نماز اول وقت صبح دارای ارزش بالایی است و اگر بتوان نماز اول وقت صبح را به جماعت برگزار کرد بسیار عالی است و باید نماز صبح را در مساجد ترویج کرد.

این مرجع تقلید در ادامه به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: باید همگان از ارزش های اسلامی حفاظت کنیم و مسئولان در این زمینه وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: یکی از مسائلی که موجب مفسده شده، فضای مجازی است که باید اصلاح شود، ما نمی گوییم که فضای مجازی را حذف کنید اما باید این فضا را اصلاح کرد.

این مرجع تقلید گفت: مردم دارای مشکلات اقتصادی هستند و با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند که باید به فکر رفع مشکلات مردم باشیم نه اینکه با پرداختن به مسائل حاشیه ای مباحث اصلی را فراموش کنیم.

وی به اوضاع کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: دنیا در برابر کشته شدن عده زیادی در این کشور سکوت کرده درحالی‌که اگر در ایران اسلامی چنین اتفاقاتی می ‌افتاد به چه میزان تبلیغات سو می‌کردند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین به تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای به تصویب رساندن دیوار مکزیک اشاره کرد و گفت: برخی می گویند که این کار ترامپ به واسطه گروکشی به کنگره ضرر وارد می کند و باید بشناسیم تا کلاه سرمان نرود، در صورتی که باید بدانیم که اگر حرف‌ های درشت غربیان را باور کنیم و به آنها تکیه داشته باشیم، کلاه سرمان خواهد رفت و تنها راه ایستادگی و مقابله با دشمنان قوی‌تر شدن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز