مدیرجامعه الزهرا(س) خبر داد

برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۶:۱۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۷۲۶۱
برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان
حجت الاسلام مدنی بیان داشت: برنامه اختتامیه همایش ملی کتاب سال بانوان با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزارکه در این مراسم در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در نشست خبری آیین اختتامیه اولین همایش ملی کتاب سال بانوان و همچنین آیین رونمایی از سامانه های شمیم و پاسخ به سئوالات فقه و معارف گفت: شفافیت و اطلاع رسانی در مورد جامعه الزهرا(س) هدف ما بوده است و ما از این سود می بریم و همواره در این راستا تلاش خواهیم کرد.

مدیرجامعه الزهرا(س) به بیانیه مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا در مورد بیانیه گام دوم تاکنون جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و تصمیم هایی را گرفته است و بدون اقدامات شعاری و به صورت جدی، وظیفه خود را نسبت به این بیانیه جدی اجرایی کنیم و در راستای اهداف هفت گانه ای که ایشان تاکید کردند، کارهای عملی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیانیه ای نیز در این خصوص تنظیم شده و تجمع تشکیل می شود تا به عنوان قدم اول گام برداشته و به نتیجه رسیده و بتوانیم این بیانیه را به صورت اساسی گام برداریم.

مدنی به موضوع پذیرش طلاب در جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: روز جمعه این هفته این آزمون را برگزار خواهیم کرد و با وجود تمام اقدامات و توطئه های دشمنان، شاهد حضور پرشور مشتاقان برای حضور به جامعه الزهرا(س) هستیم.

مدیرجامعه الزهرا(س) گفت: 5300 نفر در قم و سایر مراکز استان در آزمون روز جمعه شرکت خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم با یک گزینش بهینه بتوانیم در خدمت قبول شدگان باشیم.

وی از پذیرش بین الملل خبر داد و گفت: ظرفیت بین المللی ما همیشه فعال است و جدایی از آمار آزمون روز جمعه هستند که نشان دهنده اقبال گسترده به جامعه الزهرا(س) است.

مدنی به برگزاری کتاب سال بانوان اشاره کرد و گفت: کار بسیار مهمی است و گام مهمی در کشور به شمار می رود که برای نخستین بار در کشور به صورت ملی اجرایی می شود و از دو سال قبل مقدمات کار شروع شده و هیت امنا جامعه الزهرا(س) با برگزاری آن موافقت کرد.

مدیرجامعه الزهرا(س)گفت: 12 گروه علمی در بخش های مختلف تشکیل شد و از ظرفیت اساتید مختلف استفاده شده و 600 اثر دریافت و در مراحل ارزیابی قرار گرفت که نتیجه آن تلاش ها را روز پنجشنبه شاهد هستیم و از برترین ها تقدیر می شود.

وی بیان داشت: برنامه اختتامیه همایش ملی کتاب سال بانوان با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزارکه در این مراسم در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه های شمیم و پاسخ به سئوالات فقه و معارف گفت: تبلیغ ارزشهای دینی یکی از وظایف ما است، وظیفه اصلی ما تبلیغ مبلغ و اعزام آن، با توجه به اینکه تبلیغ خواهران ویژگی های خاص خود را دارد، در مرحله تربیت مبلغ وارد شده که طرح شمیم را اجرایی کرده و در دستور کار دارد.

مدیرجامعه الزهرا(س) عنوان داشت: در مرحله اعزام مبلغ نیز، با وجود اینکه امکاناتی نداریم اما به دلیل اهمیت این امر، جامعه الزهرا(س) به صورت جدی وارد شده و سال گذشته 2 هزار اعزام به داخل کشور و 300 اعزام مبلغ به خارج از کشور داشتیم.

وی گفت: برای ساماندهی بهتر اعزام ها، سامانه ای را با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی طراحی کرده اند که رونمایی می شود که اولا بانک جامع اطلاعی ما در مورد مبلغین است و از سوی دیگر فرایند اعزام مبلغ را خواهیم داشت.

مدنی گفت: همچنین سامانه پاسخ به سئوالات فقهی و اعتقادی را داریم که رونمایی می کنیم و با توجه به سئوالات و شبهاتی که در امر مسائل دینی مطرح می شود، باید همه اینها را پاسخ داد.

مدیرجامعه الزهرا(س) گفت: دوره تربیت پاسخگویی به سئوالات را برگزار کرده ایم که بیش از 60 استاد مخاطبان را راهنمایی دینی می کنند.

 

نظر شما