مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) خبر داد:

تربیت طلاب به روز در مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع)/ بهره گیری از ابزارهای جدید

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۳۱:۳۴
کد خبر: ۸۲۲۵۰۲
تربیت طلاب به روز در مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع)/ بهره گیری از ابزارهای جدید
مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع)به تشریح برنامه‎های مدرسه علمیه مطلوب پرداخت و گفت: بهره گیری از ابزارهای جدید و همچنین تربیت طلاب به روز از جمله ویژگی های این مدرسه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین غلامعباس رفیعی در نشست خبری مدیریت مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) ، به بررسی ویژگی های حوزه علمیه مطلوب پرداخت و گفت: یکی از بحث هایی که در این مدرسه دنبال می شود یکسان سازی تدریس بین استادان است.

مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) افزود: این طرح با عنوان تدریس خلاق پیگیری می شود. البته قرار نیست به روش تدریس استادان دست بزنیم بلکه نکات اجمالی را بازگو می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های این مدرسه، وجود استادان ثابت ناظر بر برنامه های مطالعاتی و مباحثاتی است و استادان از صبح تا پایان روز بر مباحث طلاب نظارت می کنند.

رفیعی برگزاری امتحانات جامع هفتگی در پایان هفته را از دیگر برنامه ها توصیف کرد و اظهار داشت: نیروهای پایه های بالاتر نیز به عنوان استادیار برای طلاب پایه های پایین تر بکار گرفته شده اند.

وی به ابعاد مختلف فرهنگی این مدرسه پرداخت و ادامه داد: آموزش و مهارت تندخوانی و یادداشت برداری و مهارت های زندگی از مواردی است که در بخش فرهنگی پیگیری می شود. این مساله را در قالب پرونده های مهارتی پیگیری کرده تا در کنار پرونده آموزشی ارائه شود.

مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) تأکید کرد که همچنین در بعد پژوهشی نیز درصدد تقویت طلاب هستیم و این مساله را با تشکیل انجمن های علمی و برپایی استگاه کتابخوانی دنبال می کنیم.

وی از برگزاری جلسات ورزشی به مدت 2 روز در هفته و همچنین سالن های شنا و ورزش در روزهای پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از برنامه های این مدرسه استفاده از استادان مشاور است. در این طرح که پایش نام دارد دوستانی که تمایل دارند در این طرح شرکت کرده و مشکلات خود را با مشاور در میان می گذارند.

رفیعی همچنین برگزاری کلاس های اخلاق هفتگی و کلاس های مهارت های کاربردی اخلاق و زندگی با نگاه اسلامی، برگزاری جلسات سیاسی ماهانه و همچنین استفاده از طلاب در برنامه ای با عنوان خادمین حضرت حجت(عج) را از برنامه های مدرسه عنوان کرد.

وی با اشاره به 2 سال از تاسیس مدرسه می گذرد، گفت: هم اکنون چهار کلاس در این مدرسه دایر بوده و 48 طلبه داریم. پیش از تاسیس مدرسه یک طرح دو ساله ای را با عنوان «حوزه علمیه مطلوب» مورد بررسی قرار داده و یک نظام نامه تربیتی را جمع آوری کردیم که شامل مبانی و اصول و اهداف و روش های تربیتی است.

مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) استادان مشغول در این مدرسه را 17 تن عنوان کرد و افزود: طلابی که می خواهند در این مدرسه تحصیل کنند ابتدا مورد تست استعدادسنجی قرار می گیرند زیرا ما اهداف خاصی را دنبال کرده و هدایت تحصیلی را خواستاریم.

وی بیان داشت: این مدرسه به طلاب خاص با استعداد خاص نیاز دارد و بر این اساس استعدادسنجی می شوند و طلاب آزمون شفاهی را گذرانده و با خانواده های آنان نیز مصاحبه می شود زیرا برخی مشکلات خانوادگی مانع از تحصیل مطلوب می شود.

 

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز