# رمضان ۹۸

سه شنبه روز اول ماه مبارک رمضان است/ نظر مراجع عظام تقلید

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۳:۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۴۲۴۷۶
سه شنبه روز اول ماه مبارک رمضان است/ نظر مراجع عظام تقلید
مراجع عظام تقلید، اعلام کردند که روز سه شنبه به عنوان اول ماه مبارک رمضان است.

به گزار ش خبرگزاری برنا از قم، هر ساله ابتدا و انتهای ماه مبارک رمضان، گروه های مختلفی از ستاد رویت هلال، به مناطق مختلف اعزام می شوند تا در صورت رویت هلال ماه، آن را به مرجع تقلید گفته و در صورتی که برای آن مرجع، حجت شود، آن روز به عنوان اول ماه به شمار می رود.

امسال نیز گروه های مختلفی از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعزام شدند که ماه را رویت نکرده و طبق نظر مقام معظم رهبری، روز دوشنبه به عنوان آخرین روز از ماه شعبان و روز سه شنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

در اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع ملت مؤمن و شریف ایران می رساند، با توجه به اهمیت تعیین روز اول ماه مبارک رمضان گروههای زیادی در سراسر کشور به استهلال پرداختند و هیچگونه گزارش اطمینان بخشی از رؤیت هلال واصل نشد.

لذا بر اساس موازین شرعی برای مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رؤیت هلال در شب دوشنبه به اثبات نرسید و روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ روز آخر ماه شعبان است.

بنابراین مؤمنینی که مایل به درک ثواب روزه آخرین روز ماه شعبان هستند، می‌توانند به عنوان روزه مستحبی و یا قضا، روزه بگیرند.

همچنین بنابر پیگری های خبرنگار خبرگزاری برنا در استان قم، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله مکارم شیرازی، و... نیز روز دوشنبه را به عنوان آخرین روز از ماه شعبان و روز سه شنبه را به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند.

آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید در عراق نیز، روز سه شنبه را به عنوان اولین روز از ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

 

نظر شما