درخواست آیت الله العظمی صافی از عموم آزادی خواهان و مسلمانان

۱۳۹۸/۰۳/۰۳ - ۱۲:۱۹:۳۷
کد خبر: ۸۴۹۹۹۲
درخواست آیت الله العظمی صافی از عموم آزادی خواهان و مسلمانان
حقیر از عموم آزادی‌خواهان و مسلمانان به‌خصوص شیعیان درخواست دارم که در ایام پر فیض ماه مبارک به‌خصوص ایام و لیالی قدر و شب و روز شهادت حضرت مولی الموحدین نسبت به وجود مقدّس آن حضرت، بیش از گذشته اظهار ادب و اخلاص نموده و با ذکر فضائل و مناقب نورانی آن امام مظلوم و با تشکیل مجالس و همایش‌ها ، گوشه‌ای از برکات وجودی آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت یکهزار و چهارصدمین سال شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) پیامی صادر کردند که پیام معظم له بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان سال یک‌هزار و چهارصد و چهل قمری، یادآور حادثه‌ای بسیار ناگوار و تلخ در تاریخ عالم انسانیت و حیات بشری می‌باشد .

درست، چهارده قرن از شهادت مظلومانه اولین موحد واقعی مکتب اسلام ، معلّم نمونه مدرسه الهیات قرآن، و وصیّ و جانشین بر حق حضرت رسول اکرم ، عدالت مجسّم ، یار مظلوم و خصم ستمگران، انیس و مونس و پدر یتیمان، صاحب ولایت مطلقه الهیه ، و باب مدینه علم نبوی و صاحب کرامات و فضائل مرتضوی ، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب میگذرد.

جامعه اسلامی بلکه جهان بشریت و جهان علم و ادب ، چهارده قرن است که در سوگ فقدان و مصیبت غمبار آن امام عزیز ، عزادار و سوگوار است .

در این چهارده قرن ، چه گذشت بر دوستان و شیعیان آن حضرت؟! چه ظلم‌ و ستم و بی‌عدالتی ‌ها که بر آنها روا داشتند ! هزاران انسان مظلوم و بی‌دفاع را به جرم شیعه علی  بودن شهید نمودند و بسیاری را شکنجه‌های سخت دادند و شمار زیادی از آنها را تبعید کردند و بسیاری از پدران و مادران را به واسطه شهادت فرزندانشان در راه ولایت داغدار کردند ؛ فَقُتِلَ مَن قُتِلَ وَ سُبِی مَن سُبِی وَ أقصِی مَن أقصِی

ماه مبارک رمضان امسال ، یادآور آن همه مصائب و مشکلات و بی‌عدالتی‌هاست .

حقیر برای اینکه کوچکترین اداء وظیفه به ساحت مقدّس امامت و ولایت داشته باشم ، از عموم آزادی‌خواهان و مسلمانان به‌خصوص شیعیان درخواست دارم که در ایام پر فیض ماه مبارک به‌خصوص ایام و لیالی قدر و شب و روز شهادت حضرت مولی الموحدین امام المتقین امیرالمؤمنین علیه صلوات المصلین ، نسبت به وجود مقدّس آن حضرت، بیش از گذشته اظهار ادب و اخلاص نموده و با ذکر فضائل و مناقب نورانی آن امام مظلوم و با تشکیل مجالس و همایش‌ها ، گوشه‌ای از برکات وجودی آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنند و همچنین شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری علوی را بیشتر نموده و با شرکت در آن، عشق و محبّت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان داده و تسلیت خود را به پیشگاه مقدّس یگانه دوران قطب عالم امکان امام زمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و  عرضه بدارند و از خداوند متعال، فرج و ظهور موفور السرور آن حضرت را برای رفع ستم ستمگران و تشکیل حکومت واحد جهانی مهدوی مسئلت نمایند که إنَّهُم یَرَونَه بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً .

لطف الله صافی

رمضان المبارک 1440 هـ.ق

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز