نماینده مردم قزوین در مجلس:

موضوعاتی چون برابری دیه زنان و مردان با موافقت شورای نگهبان همراه نبوده است/ پاسخ به مطالبات جامعه تنها وظیفه مجلس نیست

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۵:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۶۴۲۵۳
موضوعاتی چون برابری دیه زنان و مردان با موافقت شورای نگهبان همراه نبوده است/ پاسخ به مطالبات جامعه تنها وظیفه مجلس نیست
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: وقتی بحث کودک همسری، برابری دیه زنان و مردان و ... مطرح می‌شود در شورای نگهبان موافقت صورت نمی‌گیرد؛ این مسائل از گذشته هم وجود داشته، موافقت‌ها صورت نگرفته، در نتیجه عملیاتی نشده‌اند.

«سیده‌حمیده زرآبادی»، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا جلسه مشترک فراکسیون زنان و خانواده، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور  را تشریح کرد و گفت: در این جلسه که با حضور مشاور بانوان دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، خانم ابتکار و رئیس فراکسیون زنان برگزار شد، گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و پیگیری‌های نظارتی، ارائه شد و در مورد مشکلات حال حاضر در حوزه زنان گفتگویی صورت گرفت. پیشنهاداتی هم در خصوص راهکارهای پیگیری مشکلات مذکور داده شد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بحث‌ها و موضوعاتی در حوزه زنان وجود دارد که در گذشته هم بوده، گفت: ما دنبال راهکارهایی هستیم که آنها را عملیاتی کنیم. بحث کودک همسری، برابری دیه زنان و مردان و ... وقتی این موضوعات مطرح می‌شود در شورای نگهبان موافقت صورت نمی‌گیرد. این مسائل از گذشته هم وجود داشته، موافقت‌ها صورت نگرفته، در نتیجه عملیاتی نشده‌اند.

وی افزود: برای مواردی از این دست باید با حضور صاحب‌نظران جلساتی برگزار و راهکارها را پیدا کنیم تا بتوانیم به کار عملیاتی برسیم و بعد اجرا کنیم. ما باید روی راهکارها، موضوع و نحوه بیان و طرح موضوع بیشتر کار کنیم در این صورت نهایتا نتیجه عملیاتی بهتری خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به هر حال بحث دیه زن و مرد جزو مواردی است که به عنوان یک موضوع در جامعه ما مطرح است، اظهار کرد: جامعه باید برای اینها در حوزه زنان پاسخی ارائه دهد. این فقط وظیفه مجلس نیست بلکه وظیفه سایر نهادها و ارگان‌ها هم هست که مطالبات و سوالاتی که در جامعه ایجاد می‌شود را پاسخ دهد و به ارائه راهکارهایی بپردازد که رضایتمندی در جامعه ایجاد شود.

وی در پایان گفت: در حوزه زنان مطالب زیاد است و پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین هم کار گسترده ای است. این جلسه جلسه خوبی بود و کسانی که هم که در این جلسه حضور داشتند پیشنهاد دادند که جلسات تکرار شود تا نتایج بهتری بگیریم.

خبرنگار: مهناز براتی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز