کارگروه ملی مدیریت گرد و غبار از حالت متمرکز خارج می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۹:۴۳:۵۹
کد خبر: ۹۱۹۲۳۹
کارگروه ملی مدیریت گرد و غبار از حالت متمرکز خارج می‌شود
دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارگروه ملی مدیریت گرد و غبار از حالت متمرکز خارج و به استان‌ها تفویض اختیار می‌شود تا اقدامات صورت گرفته به صورت تخصصی انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی‌‌ محمد طهماسبی، در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور در بیرجند افزود: با این اقدام می‌توان منابع اعتباری ویژه‌ای را جذب کرد هرچند سال گذشته ۳۵۰ میلیون دلار فقط برای گرد و غبار از صندوق توسعه ملی برداشت شد اما مهمتر از آن عملکردی است که با این تفویض اختیار صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، کشور را از منظر پیگیری‌های طراحی شده در صندوق توسعه ملی به سه گروه تقسیم کردیم که مهمترین گروه ۳۴ درصد کل اعتبارات همه دستگاه‌ها و ۶۲ درصد اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در سه سال گذشته هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای مهار پدیده گرد و غبار در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و خیلی از مناطق متمرکز شدند و در استان‌های غربی نیز با این موضوع به صورت حاد درگیر بودند.

وی گفت: بعد از آن در استان خوزستان و اکنون تمام تمرکز را روی شرق و جنوب شرق کشور گذاشتیم که جزو تاکیدات رهبری است که در این منطقه اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

طهماسبی بیان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علاقه‌مند به اقدام در این منطقه است و مهمترین گروهی که در گروه‌های سه‌گانه پیگیری می‌شود از منظر اقدامات و پیگیری، منطقه شرق کشور است که در این بخش بیشتر به دنبال پیشگیری هستیم.

نشست امروز با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان رضوی به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز