آیا ماسکی که به خاطر کرونا میزنیم، جلوی آلودگی هوا را هم می‌گیرد؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۴۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۸۴۸۰
آیا ماسکی که به خاطر کرونا میزنیم، جلوی آلودگی هوا را هم می‌گیرد؟
مهمترین عامل آلودگی هوا در سراسر جهان، استفاده از سوخت های فسیلی از جمله بنزین و ... است.

به گزارش برنا؛ ایرج خسرونیا، رییس هییت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در رابطه با آلودگی هوا و تاثیر آن بر ریه ها گفت: آلودگی هوا روی تمام اعضای بدن نظیر؛ چشم، پوست، دستگاه گوارش، قلب و به خصوص ریه ها تاثیر دارد. انسان هر دقیقه ۱۷، ۱۸ بار نفس می کشد، پس در هوای آلوده مقداری از این آلودگی وارد دهان و بینی و در نهایت ریه ها می شود. سپس این مواد آلوده در ریه ها رسوب پیدا می کنند و در طول زمان باعث بیماری های زیادی برای انسان می شوند.

وی گفت:  وقتی ورزش می کنیم تعداد تنفس هایمان افزایش پیدا می کند و هوای کثیف بدون فیلتر وارد ریه ها می شود. پس حتما از ورزش کردن در هوا آلوده پرهیز شود و مدارس هم ورزش بچه ها را در این روز ها تعطیل کنند. افراد مسن، بیمار و افراد دارای نارسایی های تنفسی و همچنین افراد تحت درمان شیمیایی نیز این روز ها از منزل خارج نشوند.

آیا ماسکی که به خاطر کرونا میزنیم، جلوی آلودگی هوا را هم نمی گیرد؟!

 رییس هییت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا ماسکی که به خاطر کرونا می زنیم از آلودگی هوا جلوگیری می کند؟  گفت : نه ! پس نمی توان با خیال راحت در روزه های آلودگی هوا به کار هایمان در بیرون از منزل برسیم و این ماسک ها فقط ۱۰ یا ۱۵ درصد در برابر آلودگی هوا موثر است. اگر در این روز ها از خانه خارج شویم هوای آلوده وارد ریه هایمان می شود پس باید سعی کنیم حتی الامکان از منزل خارج نشده و صرفا برای کارهای ضروری خارج شویم.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه