در سال حمایت از کالای ایرانی رقم خورد:

کاهش ۵۹ درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی/افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیر نفتی و ۶۵ درصدی ترانزیت در قطب ترانزیت کشور

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۷۵۳۶۸
کاهش ۵۹ درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی/افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیر نفتی و ۶۵ درصدی ترانزیت در قطب ترانزیت کشور
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در هفت ماهه نخست سال جاری، از کاهش 59 درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی و افزایش 21 درصدی صادرات غیر نفتی و 65 درصدی ترانزیت در قطب ترانزیت کشور و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ "قاسم عسکری نسب" با ارایه گزارشی از عملکرد هفت ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع پنج میلیون و 211 هزار و 924 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیونو145هزار و 704 تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از 803 هزار تن، رشد 9 درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، چهار میلیون و 66 هزار و 220 تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

صادرات غیر نفتی21 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به صادرات 595 هزار و 711 تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته افزایش21 درصدی داشته است.

کاهش 59 درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی

عسکری نسب تصریح کرد: طیهفت ماه نخست سال جاری، بیش از 43 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته به دلیل افزایش توان تولید داخلی، 59 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان به رقم 186 هزار و 924 تن رسید که نشان از رشد 21 درصدی در این زمینهمی باشد.

افزایش65 درصدی ترانزیت غیرنفتی

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانییاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به 162 هزار و 269 تن رسید که نشانگر رشد 65 درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

ترانزیت خودرو از 79 هزار دستگاه گذشت

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی79 هزار و 280 دستگاه خودروی ترانزیتی طیهفت ماه گذشته، از رشد 39 درصدی این بخش از فعالیت های بندری در سال جاری خبر داد.

رشد 28 درصدی عملیات کانتنیری

این مقام مسئول همچنین از رشد 28 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بنادر غرب هرمزگان خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری دو هزار و 735TEU کانتینر پر در این بندر به انجام رسید.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هفت هزار و 33 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،442 فروند شناور بالای هزار تن و شش هزار و 591 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

افزایش19 درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

عسکری نسب با اشاره به افزایش19 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدایآبان ماه جاری، بیش از 315 هزار و 198 هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

17هزار نفر در مسیرهای بین المللی ترابری شد

وی حجم جابجایی مسافر را مثبت اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از 315 هزار و 198 هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزایش داشته که سهم بندرلنگهبیش از 20 هزار نفر بوده که رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: در بخش جابجایی مسافر بین المللی با ثبت رقم 17 هزار و 105 مسافر، بندرلنگه توانست رشد 8 درصدی را در حمل و نقل مسافر بین المللی به خود اختصاص دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز