مهین فرهادی‌زاد:

بانوان ورزشکار ایران در دنیا الگو هستند/ زنان ما مبتکر حضور در رویدادهای ورزشی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی بودند

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۶
بانوان ورزشکار ایران در دنیا الگو هستند/ زنان ما مبتکر حضور  در رویدادهای ورزشی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی بودند
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بازخورد مثبت حضور بانوان ورزشکار کشورمان با حجاب و پوشش اسلامی در رویدادهای ورزشی، از آنها به عنوان الگو در دنیا نام برد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست ستاد عفاف و حجاب که صبح امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، به سوالات خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان پاسخ داد.

وی با اشاره به حضور زنان با پوشش اسلامی و ایرانی بازخورد حجاب و عفاف ورزشکاران ایرانی در جهان را قابل توجه و اثر گذار توصیف کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به اقدامات موثر این معاونت در بخش طراحی لباس های ورزشی با تکیه بر ملاحظات فرهنگی-اسلامی برای حضور ورزشکاران در میادین بین المللی اشاره و اظهار کرد: این نوع پوشش نشان از اسلامی بودن ورزشکار ماست و همین نکته ورزشکاران ما را به عنوان الگو در دنیا مطرح کرده است.

وی در این باره توضیح داد: از سال 1990 که اولین گروه ورزشکاران ما در بازی های آسیایی با پوشش اسلامی "چادر" حضور پیدا کردند، 4 دوره بعد، زنان 8 کشور آسیایی با حجاب در این رویداد شرکت کردند و همه آنها می گفتند الگوی ما ورزشکاران ایرانی هستند.

او گفت: زنان ما مبتکر حضور در رویدادهای ورزشی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی هستند. در واقع آنها نمونه ای از عفاف و پرهیزگاری یک زن مسلمان با توجه به همه ملاحظات فرهنگی در برنامه های  بین المللی ورزشی هستند.

فرهادی زاد به زیر ساخت های ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان برای حضور و انجام فعالیت های بانوان در بخش های همگانی و قهرمانی سالن های اختصاصی را در سراسر کشور راه اندازی کرد تا زنان در شرایط بهتری تمرینات ورزشی خود را پیگیری کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای ورزش بانوان، شورای سیاست گذاری است، توضیح داد که در این شورا فعالیت های جدید مطرح و هر رشته برای اخذ مجوز باید در این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما