محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

می‌توان از تعویق مسابقات پارالمپیک یک فرصت ساخت/ باید به بحث روانشناسی ورزشکاران توجه کنیم/ شرایط از سرگیری تمرینات و مسابقات را بررسی می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۵۲۲۵
می‌توان از تعویق مسابقات پارالمپیک یک فرصت ساخت/ باید به بحث روانشناسی ورزشکاران توجه کنیم/ شرایط از سرگیری تمرینات و مسابقات را بررسی می‌کنیم
رییس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: طبق صحبت‌هایی که با رییس فدراسیون پزشکی ورزشی داشتم، قرار است جلسه‌ای باحضور رییس کمیته ملی پاراالمپیک، دبیرکل و کارشناسان داشته باشیم تا یک بررسی دقیق از رشته‌هایی که می‌توانند تمرینات خود را از سر بگیرند، بکنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در خصوص تعویق یک ساله پاراالمپیک طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: می‌توان از این موضوع یک فرصت ساخت، به دلیل این که بدیهیست که ورزشکاران در این فاصله به آمادگی مطلوبی برسند، ضمن این که ممکن است چندتا از پارادوومیدانی‌کاران ما باز هم چند سهمیه دیگر با تلاش خود نیز کسب کنند. دنیا و تمام ورزشکاران در یک شرایط درگیر این مسئله هستند. چه ورزشکاران ما و چه ورزشکاران کشورهای دیگر در پویش در خانه بمانیم شرکت کردند.

وی افزود: در این میان باید به بحث روانشناسی ورزشی توجه جدی‌ای شود، ایجاد انگیزه و ارتباط تنگاتنگ با ورزشکاران می‌تواند برای یک سال آینده بسیار موثر باشد. به نظر می‌رسد پس از عید فطر این ارتباطاتی که پیش از این هم از طریق مجازی داشتیم، می‌توانیم به صورت حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی ادامه دهیم.

اسبقیان اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که با رییس فدراسیون پزشکی ورزشی داشتم، قرار است جلسه‌ای باحضور رییس کمیته ملی پاراالمپیک، دبیرکل و کارشناسان داشته باشیم تا یک بررسی دقیق از رشته‌هایی که می‌توانند تمرینات خود را از سر بگیرند، بکنیم. چون شرایط افراد طبیعی با شرایط افراد جانباز و معلول تفاوت دارد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان گفت: ورزشکاران ما به لحاظ بدنی، حساسیت فیزیکی و بیماری‌های ضمیمه‌ای شرایط متفاوتی دارند و باید از این نظر دقت لازم انجام شود. سلامت ورزشکاران در اولویت ما، فدراسین‌ها و کل وزارت ورزش است و وزیر هم روی این موضوع تاکید دارد، چون هدف از ورزش ارتقا سلامتی است. انشاالله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی کامل با ستاد عالی مبارزه با کرونا در ورزش، تمریناتمان را در شته‌های تماس کم‌تری دارند با رعایت فاصله اجتماعی شروع کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز