افشین بیابانگرد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

یک قانون نادرست بهتر از بی قانونی است/ کارشناسان کلی گویی نکنند/ نباید به خاطر خطای یک نفر آبروی کشور از بین برود

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۲:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸۹
یک قانون نادرست بهتر از بی قانونی است/ کارشناسان کلی گویی نکنند/ نباید به خاطر خطای یک نفر آبروی کشور از بین برود
کارشناس کشتی گفت: کارشناسان و در کل جامعه کشتی در این زمینه کلی گویی نکنند و اگر واقعا ایرادی در این طرح می‌بینند با جزئیات مطرح کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین بیابانگرد، کارشناس کشتی، درباره اقدامات اخیر فدراسیون در زمینه تغییر چرخه انتخابی تیم‌های ملی و عزم جدی برای مبارزه با دوپینگ در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: متاسفانه دوپینگ مسئله‌ای است که ورزش دنیا را به خود درگیر کرده است. در کشورمان هم در برخی رشته‌ها مانند همین کشتی و وزنه‌برداری و به ویژه در رده‌های پایه این اتفاق را شاهد هستیم. فدراسیون هم باید به اندازه توانایی و بودجه‌ای که دارد در این خصوص پیشگیری و برخوردهای لازم را داشته باشد.

او افزود: الان هم که سال منتهی به المپیک است قطعا بهترین زمان برای پرداختن جدی‌تر به این بحث است. چراکه با خطای یک نفر آبرو و اعتبار یک کشور به مخاطره می‌افتد. هر چند به نظر من اگر در این خصوص ورزشکاری که دچار لغزش شد نه تنها از نظر ورزشی باید مجازات شود باید توسط خود کشور هم برخوردهای جدی‌تری با آن صورت بگیرد. متاسفانه این کارها همه مقطعی است و اکثر ورزشکارانی را هم که پیش از این چنین خطایی را مرتکب شدند الان وقتی با آنها صحبت می‌کنیم ابراز پشیمانی می‌کنند.

بیابانگرد در ادامه با اشاره به تغییر چرخه انتخابی تیم‌ملی گفت: با توجه به فرصت 14 ماهه‌ای که تا المپیک داریم تغییر چرخه انتخابی هم یکی دیگر از اقدامات خوب فدراسیون کشتی است. این چرخه حاصل تلاش چندین دهه حسن یوسفی افشار است که من بشخصه شاهد تلاش‌های او برای تدوین این چرخه در ادوار گذشته بودم. به نظرم که طرح خوبی است چون معتقدم داشتن یک قانون نادرست بهتر از بی قانونی است.

این قهرمان اسبق کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: تنها درخواستی که دارم این است کارشناسان و در کل جامعه کشتی در این زمینه کلی گویی نکنند و اگر واقعا  ایرادی در این طرح می‌بینند با جزئیات مطرح کنند. من به‌شخصه چندبار این طرح را مطالعه کردم ولی با این حال شاید فقط 70 درصد آن را متوجه شدم. البته فدراسیون هم در این زمینه باید آگاه‌سازی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز