ایرادات فیفا به اندازه انگشتان دو دست هم نیست؛

علوی: با کسانی که اعتبار لیگ را مخدوش کنند، برخورد می‌شود/ لغو دیدارهای دوستانه با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال است

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۶:۳۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴۳
علوی: با کسانی که اعتبار لیگ را مخدوش کنند، برخورد می‌شود/ لغو دیدارهای دوستانه با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال است
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون توضیحات کاملی داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیرمهدی علوی پس از جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امروز به بهانه بازدید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اینجا جمع شده‌ا‌یم و جلسه هیأت رئیسه را برگزار کردیم. جلسه هیأت رئیسه با حضور تمام اعضا برگزار شد، پیش‌نویس اصلاح اساسنامه و بحث رفت و برگشت اساسنامه بین فدراسیون، AFC و فیفا به استحضار اعضای فدراسیون فوتبال رسید. تدوین پیش‌نویس قوانین انتخاباتی بر اساس قوانین داخلی کشور و سازمان جهانی فوتبال مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست طرح فدراسیون فوتبال به کنگره فیفا درباره فدراسیون‌هایی که مطالبات خودشان را از فیفا و AFC نتوانستند دریافت کنند، رفع محدودیت‌های قانونی مطرح شد و در این خصوص طرحی نوشته خواهد شد که در زمینه هزینه‌‌های عمرانی و جاری فرایند مربوطه دچار وقفه نشود.

وی درباره برگزاری مسابقات لیگ گفت: دوستان‌مان و آقای مهدی در سازمان لیگ شبانه‌روز بسیار زحمت کشیده‌‌اند و به دلیل اینکه در سازمان لیگ هستیم باید نکته‌ای بگویم که در حوزه هیأت رئیسه مطلبی مطرح شد که من آن را باید بگویم. با توجه به پروتکل‌های منتشر شده از سوی فیفا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش کشور سازمان لیگ برنامه‌ بازی‌های باقیمانده برای برگزاری لیگ برتر را به اجرا خواهد گذاشت و افراد حقیقی و حقوقی با رعایت الزامات قانونی و پرهیز از مصاحبه‌های بیهوده وظایف اصلی خود را که حضور مؤثر در چرخه اصلی ورزش است را انجام بدهند. مؤکداً هرگونه پیامدی که باعث خدشه به اعتبار فوتبال کشور در سطح ملی و بین‌المللی شود با آن برخورد می‌شود و سازمان لیگ تمام موضوعات را رصد می‌کند و برگزاری مسابقات هماهنگ با مراجع ذی‌صلاح بوده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص شایعات مطرح شده در رابطه با تعداد ایرادات مطرح شده از سوی فیفا عنوان کرد:‌ همانطور که اطلاع دارید چند روز گذشته در این خصوص اطلاع‌رسانی شد و حتی اعداد نزدیک به آن اعداد مطرح شده هم مورد تأیید قرار نگرفت. بحثی که در اینجا می‌تواند مطرح شود آن است که مباحث مطرح شده پایین‌تر از آن است که رسانه‌ای شده است. شاید این ایرادات به اندازه انگشتان 2 دست هم نرسد و این ایرادات در آن فرایند رفت و برگشت در حال بررسی است.

علوی در خصوص مطرح شدن اساسنامه در هیأت رئیسه خاطرنشان کرد:‌ امروز در جلسه هیأت رئیسه طرح مطرح و گزارش‌ها خوانده شد. نکته‌ای را که باید بگویم آن است که تاریخی به صورت قطعی برای برگزاری انتخابات نداریم. 18 اردیبهشت طبق روال چهار سال فدراسیون تمام شد ولی فدراسیون به دنبال برگزاری هرچه سریع‌تر این انتخابات بود. 25 اسفند 98 این تاریخ را گذاشتند. در بحث اساسنامه چند روز زودتر به فیفا ارسال شد و دلیل آن رسیدن به نتیجه نهایی است. چند سالی است سناریوهایی را افرادی به صورت ناصواب مطرح می‌کنند. آنها از لحاظ قانونی جایگاهی ندارند و به نظر می‌رسد که پمپاژ ناامیدی در جامعه می‌کنند. افرادی با اهداف مشخص این کار را انجام می‌دهند و قطعاً آنها به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

وی در خصوص انصراف تیمی از لیگ برتربه خبرنگار برنا گفت: بگذارید جزئیات مربوط به برگزاری لیگ را سازمان لیگ اعلام کند. سازمان لیگ برگزاری متولی است و واقعاً زحمت می‌کشند و متولی برگزاری مسابقات هستند. این وقفه چند ماهه فشار را روی آنها بیشتر کرد. من امروز درباره بحث هیأت رئیسه در خدمت شما هستم. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با لغو دیدارهای دوستانه به خبرنگار برنا گفت: این تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال است و فعلاً فقط فاز تمرینات است و برگزاری بازی‌های دوستانه را در آینده قطعاً اعلام خواهند کرد.

علوی در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فدراسیون جهانی فوتبال و AFC به صراحت در مورد یک موضوع به خصوص صحبت نمی کنند و به طور کلی مباحث در خصوص ذات اساسنامه‌هایی که در چارت فیفا قبول دارند، هست. عمده رسانه‌ها با ما همکاری داشته‌اند و می‌دانید این سند فردای فوتبال ما است که ان‌شاءالله تدوین می‌شود و افراد مختلف نسخه‌های اساسنامه را دیده‌اند. ولی این موضوع که مباحثی مطرح شود و آرامش فوتبال را از بین ببرد حتماً فدراسیون فوتبال قوانین فیفا و AFC را مدنظر قرار خواهد داد و به آن مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص پیشنهادهای اعضای هیأت رئیسه در مورد اساسنامه گفت: من در دومین جلسه هیأت رئیسه حضور داشته‌ام و مشارکت اعضای مجمع در تدوین اساسنامه را دیدم.  نقطه‌ نظرات خودشان را ارائه کردند، همکاری‌های لازم وجود دارد و این اساسنامه در حال رفت و برگشت است . از اصلاح اساسنامه و مُرّ قوانین آگاه خواهند شد و نباید زود قضاوت کنیم. فدراسیون در کمیته تنظیم و مقررات جمع‌بندی نهایی را انجام می‌دهد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره شایعات مطرح شده در رابطه با ارسال اساسنامه از سوی وزارت ورزش عنوان کرد:‌ نه به هر حال این دست کمیته تنظیم مقررات است و از چند سال قبل این فعالیت در محل فدراسیون فوتبال و بدون اطلاع فیفا و قبل از اخطارهای‌شان شروع به فعالیت کرده بودند. از سه سال پیش این فرایند در فدراسیون طی شده  است و حتماً مقررات کشور و قوانین مدنظر فیفا اعمال خواهد شد و قبلاً هم دوستان‌مان در خبرگزاری فارس گفته‌اند قرار است چکش‌کاری شود و همین‌طور است. قرار است یک جمع‌بندی شود و آن چکیده‌ای که مورد اقبال نهادهای بین‌المللی و داخلی است قرار بگیرد.

علوی در خصوص نامه تهدیدآمیز فیفا تأکید کرد: این نامه وجود دارد و این نامه تهدیدآمیز نبود. ما نقاط عطف زمانی داریم و در این نقاط فدراسیون گام‌های خودش را برمی‌دارد و فدراسیون در تاریخ 18 فروردین این نقاط را تعیین کرده است. فدراسیون تمام ظرفیت‌های مدنظر فیفا را قبل از موعد خودش بررسی کرده است. من به عنوان عضو کوچکی از فوتبال تقاضایم از خانواده بزرگ فوتبال آن است که خیلی با احتیاط جملات را مطرح کنند؛‌ گاهی اوقات یک کلمه این‌ طرف یا آن‌ طرف معانی را جابه‌جا می‌کند. در چند روز گذشته یک منبع خارجی دیده‌ایم که مطالبی را منتشر می‌کند و در ایران وجود خارجی نداشته است و باید ببینیم از کجا این پالس‌ها به آنجا رسیده تا فیفا در مورد آن حساس شود و بررسی کند. در هفته جاری همکاران‌مان در کمیته تنظیم و مقررات در حال پیگیری هستند تا اخبار را به صورت رسمی در هفته آینده منتشر کند.

وی در خصوص انتشار نامه فیفا گفت: در مورد این نامه در هیأت رئیسه صحبت هایی مطرح شد که این امکان وجود داشته باشد بعضی از اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. اگر بعضی وقت‌ها اخبار در روزهای تعطیل به دست ما می‌رسد و تأخیر در انتشار آن داریم به عدم شفافیت ما نگذارید. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا افزود: یک خبرنگار عربستانی توئیتی انجام داده است. درخواست ایران در خصوص میزبانی جام ملت های آسیا از سوی دپارتمان بین‌المللی فدراسیون فوتبال در تاریخ 27 آوریل 2020 به AFC ارسال شد و AFC تا تاریخ 30 ژوئن(10 تیر)  در خصوص کشورهای درخواست کننده میزبانی جام ملت‌های آسیا اظهارنظر نمی‌کند. انتظار می‌رود اخبار بعد از بررسی‌های لازم و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود. آنها به فوتبال ما علاقه‌ای ندارند چون ما قدرت اول فوتبال آسیا هستیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص پاداش صعود به جام جهانی سیدجلال حسینی عنوان کرد: فدراسیون حتماً پاداش‌ها را پرداخت کرده است و من این موضوع را بررسی می‌کنم و اطلاع می‌دهم.

نظر شما