فریدون یوسف‌شاهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پناهگاه‌های دماوند واقعا تمیز هستند/ فدراسیون قراردادی با ستاد حفظ محیط کوهستان برای نظافت منطقه دارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۵:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۳۲۰۹
پناهگاه‌های دماوند واقعا تمیز هستند/ فدراسیون قراردادی با ستاد حفظ محیط کوهستان برای نظافت منطقه دارد
بازرس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: شرایط در دماوند به این شکل نیست که زباله‌ها جمع شود و بوی تعفن بگیرد، نمی‌گویم نظافت صددرصد وجود دارد اما پناهگاه‌ها تقریبا تمیز هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فریدون یوسف‌شاهی، بازرس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، در خصوص اظهارات شهرداری منطقه رینه مبنی بر عدم رسیدگی و نظافت ارتفاعات دماوند، دریافت وجه و گران‌فروشی مجموعه‌های زیر نظر فدراسیون طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: وقتی می‌خواهند مواد غذایی را تا ارتفاع 4000 متری ببرند، بسیار مشکل است و هزینه‌های زیادی دارد، بنابراین قطعا این موضوع باعث می‌شود هزینه مواد غذایی در این منطقه کمی بالاتر برود اما این مبلغ 4 برابر قیمت واقعی اجناس نیست بلکه این هزینه‌ها به آن اضافه شده و حدودا افزایش دو برابری داشته است.

بازرس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اضافه کرد: فدراسیون قراردادی با ستاد حفظ محیط کوهستان برای نظافت منطقه دارد که به کوهنوردان آموزش می‌دهند زباله‌های خود را انتقال دهند. نمی‌توان گفت این موضوع به کم‌کاری ستاد برمی‌گردد، ممکن است تعدادی کوهنورد زباله بریزند و همان موقع یک نفر ببیند. اما ستاد تا چند ساعت بعد زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

او تاکید کرد: شرایط به این شکل نیست که زباله‌ها جمع شود و بوی تعفن بگیرد. من خودم قبلا به این منطقه رفتم و پناه‌گاه‌ها تقریبا تمیز هستند. نمی‌گویم نظافت 100% دارند اما واقعا برای نظافت این منطقه تلاش‌شان را می‌کنند اما گاهی ممکن است چند کوهنورد زباله‌های خود را در ارتفاعات رها کنند.

ناری اذعان داشت: ما باید تلاش‌مان را کنیم که این مشکلات برطرف شود اما شرایط واقعا این‌طور نیست و اگر زباله‌ای ریخته شود، بلافاصله فردای آن روز جمع‌آوری خواهد شد. تلاش فدراسیون و زیرمجموعه‌های آن این است که محیطی امن و پاکیزه‌ای را برای کوهنوردان و توریست‌ها داشته باشیم. در خصوص دریافت وجه هم رضا زارعی روی سایت فدراسیون توضیحات لازم را داده بود.

نظر شما