تنور سرد رقابت بین مدعیان آقای گلی؛

آقای گل‌های گل نزن!

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۰:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۷۹۱
آقای گل‌های گل نزن!
با توجه به عملکرد مدعیان امسال آقای گلی و میانگین تعداد گل‌هایی که در 23 هفته به ثمر رسانده اند بعید است که آقای گلی لیگ نوزدهم با بیشتر از 15 گل بتواند مرد اول گلزنی فوتبال ایران شود مگر اینکه تنور رقابت برای کفش طلا داغ‌تر شود و مدعیان را بیش از پیش به تکاپوی گلزنی وادار کند.

به گزارش گروه ورزشی‌خبرگزاری برنا؛ در روزهایی که لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر کرونا قرار دارد، رقابت بین آقای گل های لیگ از تب و تاب افتاده است.  تا همین یکی دو هفته پیش فاصله بین آقای گل ها بسیار کم بود و بازیکنان بیشتری به کسب عنوان آقای گلی امیدوار بودند اما ظاهرا افت تیم‌ها به دلیل تعطیلات 4 ماهه لیگ باعث شده رقابت بین مدعیان آقای گلی هم از‌تب و تاب بیفتد.

تا پیش از شروع دوباره لیگ برتر بازیکنانی مثل شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر، مهدی قایدی، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته، علی علیپور و مهدی ترابی در بین مدعیان آقای گلی قرار داشتند. فاصله بین این مدعیان هم بسیار کم بود و امید آنها برای کسب آقای گلی به یک اندازه. در همان هفته نخست ارسلان مطهری 8 گله به دلیل مصدومیت ادامه لیگ را از دست داد و از بین مدعیان هم خارج شد. دیاباته 8 گله هم که با اضافه وزن و عدم آمادگی از تعطیلات برگشته بود هم‌‌ جایی در ترکیب استقلال نداشت و دو بازی را برای بالا بردن تعداد گل هایش از دست داد. از بین بقیه مدعیان هم در دو هفته اخیر فقط شهریار مغانلوی پیکان و ترابی و علیپور پرسپولیس هرکدام موفق به زدن یک گل شدند و بقیه مدعیان مثل آل‌کثیر، قایدی، دیاباته و محمد نوری در گلزنی ناکام‌ ماندند.  در حال حاضر مغانلو با 12 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و جدی ترین تعقیب کننده های او آل‌کثیر با 10 گل و ترابی و قایدی با 9 گل هستند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه برترین گلزن فعلی لیگ در 23 بازی فقط موفق به زدن 12 گل شده (یعنی تقریبا به طور میانگین در هر 2 بازی یک گل) به نظر می رسد آقای گل امسال لیگ برتر بتواند در پایان لیگ حداکثر با 16 گل آقای گلی را از آن خود کند و این یعنی اوضاع تیم های امسال لیگ برتر از نظر گلزنی چشمگیر نیست.  این در حالی است که آقای گل های 10 دوره گذشته لیگ برتر (به جز دو دوره) حداقل 19 گل را برای کسب عنوان آقای گلی به ثمر‌ رسانده اند.

در لیگ هجدهم و هفدهم علیپور و طارمی با 19 گل آقای گل شدند و در لیگ شانزدهم که اولین فصل حضور طارمی در پرسولیس بود با 16 گل این عنوان را از آن خود کرد. در لیگ پانزدهم ادینیو از تراکتور با 20 گل، در لیگ چهاردهم که اولین فصل برگزاری مسابقات با 16 تیم بود کریم انصاری فرد با 16 گل، در لیگ سیزدهم جلال رافخایی با 19 گل، در لیگ دوازدهم کریم انصاری فرد با 21 گل، در لیگ یازدهم رضا نوروزی با 26 گل، در لیگ دهم عمادرضا با 19 گل و در لیگ نهم آرش برهانی با 21 گل آقای گل های لیگ برتر فوتبال ایران شدند.

در واقع کمترین تعداد گل هایی که آقای گل های 10 دوره قبلی لیگ برای کسب این عنوان به ثمر رساندند 16 گل بوده که آن هم فقط در دو سال اتفاق افتاد و در بقیه سال ها مهاجمان حداقل 19 گل را برای آقای گلی به ثمر رسانده بودند.  با توجه به عملکرد مدعیان امسال آقای گلی و میانگین تعداد گل هایی که در 23 هفته به ثمر رسانده اند بعید است که آقای گلی لیگ نوزدهم با بیشتر از 15 گل بتواند مرد اول گلزنی فوتبال ایران شود مگر اینکه تنور رقابت برای کفش طلا داغ تر شود و مدعیان را بیش از پیش به تکاپوی گلزنی وادار کند.

نظر شما