نگاه کارشناس داوری به عملکرد تیم داوری پرسپولیس– ذوب‌آهن

پروتکل‌های کرونایی اصلا رعایت نشد/ ناظمی و همکارانش نمره قبولی گرفتند

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۰۹:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۰۹۶۹
پروتکل‌های کرونایی اصلا رعایت نشد/ ناظمی و همکارانش نمره قبولی گرفتند
یک کارشناس داوری در خصوص قضاوت و اتفاقات داوری دیدار تم های پرسپولیس و ذوب آهن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسن نوشه‌ور، کارشناس داوری، در مورد قضاوت کوپال ناظمی و کمک‌هایش در دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن،  گفت: در این دیدار صحنه مشکوک و مهمی رخ نداد و در مجموع تیم داوری در اکثر صحنه‌ها موفق شد قضاوت خوبی را ارائه دهد.

این کارشناس داوری ادامه داد: متاسفانه پروتکل‌های مربوط به کرونا در این دیدار رعایت نشد و در طول بازی و پایان آن در چندین صحنه شاهد این مساله بودیم که بازیکنان 2 تیم، با هم دست دادند و خوش و بش کردند. این در شرایطی است که داور نیز در یکی، دو صحنه به بازیکنان 2 تیم دست زد و این مساله خلاف پروتکل‌های اعلام شده است. این در حالی بود که  در نشستن بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم  فاصله 2 متر در 2 متر که فاصله‌ای استاندارد است، رعایت نشده بود.

نوشه‌ور درخصوص تک گل این بازی گفت: گل ذوب‌آهن کاملا سالم و قانونی بود و خطایی روی دروازه‌بان پرسپولیس رخ نداد.

او با اشاره به این که کارت‌های زردی که داور در این دیدار به بازیکنان 2 تیم نشان داد، درست بود، افزود: در دقیقه 56 خطا روی شجاع خلیل‌زاده رخ داد و جریمه کارت زرد  به بازیکن ذوب آهن درست بود. در ادامه در زمانی که درگیری بین بازیکنان 2 تیم رخ داد، کار خوب میرزابیگی، کمک داور این بازی، قابل ذکر است که با  دخالت مانع ادامه درگیری در این صحنه شد. در مجموع باید بگویم در این دیدار شاهد قضاوت خوب تیم داوری بود که می‌توان به آنها نمره قبولی داد.

نوشه‌ور در پایان تصریح کرد: با توجه به حساسیت بازی‌ها در هفته‌های پایانی  بین تیم‌های دوم و چهارم که برای کسب سهمیه می‌جنگدند و تیم‌هایی که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند، کمیته داوران می‌بایست با حداکثر توان چیدمان داوری مناسبی را برای این دیدارها داشته باشد که خدای ناکرده حقی از تیمی ضایع نشود. 3

photo_2020-08-08_10-41-41

نظر شما