ارتباط ما با جوامع بین‌المللی فقط جوانان محور نیست؛

طهماسبی: بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است/ برخی از فدراسیون‌ها می‌توانند با نهادهای بین‌المللی همکاری کنند

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۳۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۹۳۰۹
طهماسبی: بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است/ برخی از فدراسیون‌ها می‌توانند با نهادهای بین‌المللی همکاری کنند
مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است و اینکه آنها به زبان خارجی مسلط باشند. کرسی‌های بین‌المللی را نیز با محوریت نیروهای تخصصی و فنی به دست آوریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فرشید طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان درخصوص اقدامات این دفتر برای گسترش ارتباط با مجامع بین‌المللی اظهار داشت: یکی از وظایف دفتر بین‌الملل در هر وزارتخانه‌ای ارتباط با مجامع بین‌المللی تخصصی با محوریت نماینده سازمان ملل در آن کشور است. قطعا وزارت ورزش و جوانان نسبت به سایر دستگاه‌ها از آنجا که دو حوزه مهم ورزش و جوانان را مدیریت می‌کند ارتباطات خودش را باید با جوامع تخصصی بین‌المللی گسترده‌تر کند. ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و ارتباط خوب ما با سایر نهادهای بین‌المللی می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه جوانان نیز ما سه هزار سمن فعال داریم که بایستی آنها را ظرفیت سنجی و توانمندسازی کنیم که برای ورود به عرصه بین‌المللی آماده شوند. سمن‌های ما می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت لازم را در بسیاری از جوامع بین‌المللی داشته باشند. بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است و اینکه آنها به زبان خارجی مسلط باشند. کرسی‌های بین‌المللی را نیز با محوریت نیروهای تخصصی و فنی به دست آوریم.
طهماسبی تصریح کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با یونیسف امضا کردیم که برنامه کاری ما درحال اجرا شدن است و برای شروع نیز کارگاه بسیار خوبی در حوزه رشد و تکامل نوجوانان برگزار شد که با استقبال همه استان‌ها همراه بود. ولی تلاش ما براین است که فقط برنامه‌های ما جوانان محور نباشد و به مرور برنامه‌های خود را در بحث ورزش هم متمرکز کنیم.
مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از برنامه‌های آینده ما با یونیسف و حمایتی که از ما خواهند کرد برای استعدادیابی در مناطق محروم است. اگر مناطق محروم را در برنامه نمی‌گنجاندیم یونیسف به حوزه ورزش ورود نمی‌کرد. در جلسه‌ای که داشتیم پیشنهاد دادیم که مجامع بین‌المللی که در ایران حضور دارند اهداف و برنامه‌های حمایتی خود را معرفی کنند. برخی از فدراسیون‌های ما مثل نابینایان و جانبازان و معلولین می‌توانند اعتبارات خوبی از این مجامع جذب کنند و از این طریق می‌توانیم در دنیا به یک مرکزیت تبدیل شویم.
وی با اشاره به پیشنهاد دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان به مجامع بین‌المللی در جلسه اخیر اظهار داشت: ما پیش از این با یونیسف به تفاهم رسیده بودیم و لازم بود که دیگر نهادهای بین‌المللی نیز ما را به خوبی بشناسند. یونیسف به جز کارگاهی که برای ما برگزار کرد درحال همکاری‌های دیگر نیز است که یکی از آنها اهدای 20 هزار پک بهداشتی برای مقابله با کرونا در مناطق کم برخوردار است. این پک‌ها شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده است. یکی دیگر از اقدامات ما با یونیسف مشاوره تلفنی با نوجوانان و جوانان است که غربالگری می‌شوند و اگر در معرض آسیب‌های روانشناختی باشند به باشگاه‌های سلامت و جوان ارجاع داده می‌شوند.
نظر شما