دردسر مشترک همبازیان قدیمی؛

هدایت‌گرانی از روی سکو!

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۵:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۳۹۱۷
هدایت‌گرانی از روی سکو!
سرمربیان تیم‌های فوتبال سپاهان و شهرخودرو نمی‌توانند در جریان لیگ بیستم روی نیمکت این دو باشگاه بنشینند و این موضوع کار آنها را برای هدایت تیم‌هایشان دشوارتر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته گذشته بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به باشگاه‌ها اعلام کرد سرمربیان تیم‌های لیگ برتری باید دارای مدرک حرفه‌ای باشند و دستیاران آنها هم باید کلاس A را گذرانده باشند وگرنه مجوز نشستن روی نیمکت برای آنها صادر نخواهد شد. البته نداشتن مدرک A مربیگری نمی‌تواند مانع حضور افراد در کادر فنی تیم‌های خود باشد اما مربیانی که این مدرک را ندارند نمی‌توانند روی نیمکت بنشینند و باید تیم‌هایشان را از روی سکو هدایت کنند.

در این بین سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا که قرار است اولین فصل سرمربیگری‌شان در لیگ برتر را آغاز کنند، شاخص‌ترین نمونه‌هایی هستند که نمی‌توانند روی نیمکت تیم‌های خود بنشینند.

رحمتی که اصلا پیش‌بینی نمی‌کرد امسال قرار است از دنیای بازیگری خداحافظی کند و وارد عرصه مربیگری شود، در سال‌های گذشته در هیچ دوره مربیگری شرکت نکرده و هیچ مدرکی ندارد. در صورتی که فدراسیون فوتبال بخواهد قانون AFC را به طور سفت و سخت اجرا کند و هیچ استثنایی هم قائل نشود، او نخواهد توانست شهرخودرو را از روی نیمکت هدایت کند.

نویدکیا هم شرایط مشابه رحمتی دارد با این تفاوت که او 4 سال پیش از بازیگری در فوتبال خداحافظی کرد و با اینکه فرصت لازم برای شرکت در کلاس‌های مربیگری داشته اما فقط تا دوره B را گذرانده و مدرک A مربیگری ندارد. نویدکیا که وظیفه دشواری برای بازگرداندن سپاهان به روزهای اوجش دارد، در صورتی که نتواند این تیم را از روی نیمکت هدایت کند، کارش دشوارتر خواهد شد.

نویدکیا و رحمتی، دو همبازی قدیمی، که حالا آغاز دوران مربیگری‌شان همزمان با هم شده، رویاهای زیادی در اولین سال سرمربیگری‌شان دارند اما تحقق رویاهایشان به دلیل نداشتن مدرک A دشوارتر از همیشه به نظر می رسد. البته در سال‌های گذشته فدراسیون فوتبال پافشاری در اجرای این قانون نمی‌کرد و با برخی از باشگاه‌ها مماشات به خرج می‌داد و شاید امسال هم این مماشات شامل حال 2 سرمربی جوان و تازه کار لیگ بشود اما در غیر اینصورت رحمتی و نویدکیا فصل دشوارتری را پیش‌رو خواهند داشت. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز