تفصیلی/ دکتر مسعود سلطانی‌فر:

ورزش ابزار مهمی است برای ایجاد وحدت و ارتقای غرور ملی/ مردم ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه سربلند بیرون خواهند آمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۱:۲۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۴۴۴۸
ورزش ابزار مهمی است برای ایجاد وحدت و ارتقای غرور ملی/ مردم ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه سربلند بیرون خواهند آمد
وزیر ورزش و جوانان گفت: توسعه یک کشور نیازمند مردمی است که از لحاظ جسم و روح از یک سلامت مناسبی برخوردار باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: حلول ماه ربیع الاول را خدمت همه مسلمین و هم وطنان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، همچنین آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش را به همه زحمتکشان و دست اندرکاران عرصه ورزش قهرمانی، همگانی و همه کسانی که در همه دستگاه‌ها در زمینه توسعه ورزش تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم. امیدوارم این هفته بتوانیم از فرصت‌های مناسبی که در اختیارمان گذاشته می‌شود هم گزارش عملکردمان را به مردم بدهیم و هم سیاست‌هایمان را بگوییم و هم اینکه بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که مردم بیشتری تشویق شوند که فعالیت‌های فیزیکی و بدنی داشته باشند.

او ادامه داد: قطعا توسعه یک کشور نیازمند مردمی است که از لحاظ جسم و روح از یک سلامت مناسبی برخوردار باشند. مطمئنا ورزش هم به عنوان ارزان‌ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و همچنین ایجاد شور، نشاط، شعف و شادمانی محسوب می‌شود، ضمن اینکه ابزار مهمی است برای ایجاد وحدت ملی و ارتقای غرور ملی. شما در همین ایام اخیر که به هر حال مشکلات معیشتی زیادی هم که در کشور وجود دارد آنهم به خاطر تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه آمریکا و همچنین شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد یک پیروزی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط تیم‌های مختلف باشگاهی که شور و شعفی را در بین مردم ایجاد کرد و مردم احساس غرور کردند با این پیروزی‌ها که امیدواریم استمرار پیدا کند.

وزیر تصریح کرد: سندی که ما پنج سال قبل مبادله کردیم یک اساسی بود برای اینکه چگونگی همکاری و استفاده کردن از ظرفیت متقابل این دو بخش و این دو دستگاه اجرایی، خوشبختانه امروز با اینکه وزارت میراث فرهنگی تشکیل شده یک بلوغ خوبی در بین مدیران و کارشناسان دو وزارتخانه به وجود آمده که بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده کنند که ما با آسیب شناسی که در سند قبلی انجام دادیم و همچنین ظرفیت‌های جدیدی که به وجود آمده بود در جلسات مختلف بین کارشناسان و معاونین دو وزارتخانه پیش‌نویس سند جدید تنظیم شد. انشالله در آینده ما از ظرفیت‌های مختلف این دو بخش که گفته شد بخش گردشگری یک بخش زودبازده است و در حقیقت با توجیه اقتصادی بالا و اشتغال‌زایی سریع و سرمایه‌گذاری کم می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند و ورزش هم که ارزان‌ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و موثرترین برای ایجاد وحدت ملی و ارتقای غرور ملی. ان شاءالله بتوانیم با تعامل گسترده و همگرایی بیشتر بتوانیم نقش خودمان را در حرکت عمومی توسعه کشور بیش از گذشته ایفا کنیم. اشتغال و گردش مالی بیشتری به وجود بیاوریم، ارزآوری کنیم و بتوانیم به هر حال توانمندی های کشور خودمان را به مردم دنیا نشان دهیم.

سلطانی‌فر گفت: ما با توجه به ظرفیت‌های خوب و زیرساخت‌هایی که الان در کشور داریم هزاران استادیوم و سالن سرپوشیده که ساخته شده از جهت اینکه بتوانیم میزبانی کنیم همواره پیشگام بودیم و پیشنهاد دهنده بودیم و الان هم برای 2027 پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا را دادیم. برای برگزاری رویدادهای مهم بین‌المللی دیگر خصوصا در رشته‌های سالنی می‌توانیم میزبانی مسابقات جهانی را داشته باشیم مانند مسابقات جهانی کشتی، تکواندو، کاراته و ووشو که این امکان را برای ما فراهم می‌کند و همواره ما پیشگام و مطرح کننده بودیم. امیدوار هستیم این شرایط تحریمی خاتمه پیدا کند و ملت قهرمان ایران ان شاءالله مانند 40 سال گذشته که توانستند در مقابله با این فشارها گلیم خودشان را از آب سرافرازانه بیرون بکشند این‌بار هم در مقابله با تحریم‌ها سربلند بیرون خواهند آمد و با خاتمه این تحریم‌ها حتما میزبانی‌های ما گسترده می‌شود و حضور گردشگران خارجی نیز افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما