محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

به فکری کمک کنیم نه انتقاد/ نباید موفقیت‌های نکونام را زیر سوال برد

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۶:۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۱۲۸۱
به فکری کمک کنیم نه انتقاد/ نباید موفقیت‌های نکونام را زیر سوال برد
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: الان وقت کمک کردن به فکری است نه انتقاد.

محمدرضا مهرانپور، بازیکن اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شکست استقلال مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: با انجام 2 بازی نباید و نمی‌توان درباره وضعیت یک تیم حکم صادر کرد. تازه 2 هفته از لیگ گذشته و 28 هفته باقی مانده و الان خیلی زود است بخواهیم بگوئیم تیمی قهرمان می‌شود یا ناکام. همین دوستانی که الان از استقلال انتقاد می‌کنند بعد از برد هفته گذشته مقابل مس رفسنجان می‌گفتند استقلال مدعی اصلی قهرمانی است درصورتی که من بعد از آن برد هم گفتم این حرف‌ها منطقی و علمی نیست چون هرگز نمی‌توان با 2 بازی برای یک تیم حکم صادر کرد. الان هم استقلال چیزی را از دست نداده و نباید کادر فنی و بازیکنان را مورد انتقاد قرار داد.

او ادامه داد: استقلال در بازی مقابل فولاد تحت‌الشعاع پرس شدید و سنگین فولاد قرار داشت. فولاد از دقیقه یک به پرس شدید روی آورد و اجازه بازیسازی به خط هافبک استقلال را نداد. خصوصا در نیمه اول که هافبک‌های استقلال کارآیی خود را از دست دادند اما در نیمه دوم شرایط برای این تیم بهتر شد. گل دوم فولاد هم در شرایطی به ثمر رسید که استقلال فرصتی برای جبران نداشت و در نهایت هم تیم خوزستانی توانست برنده بازی باشد.

هافبک اسبق استقلال درخصوص انتقاداتی که از محمود فکری درباره انتخاب بازیکنان و تعویض‌ها شده، گفت: فکری نزدیک‌ترین فرد به استقلال و بازیکنان است و بهتر از هر کسی می‌داند که باید چکار کند و از کدام بازیکنان استفاده کند. نمی‌شود از بیرون نگاه کنیم و بگوئیم چرا سرمربی به فلان بازیکن بازی نداد و آن یکی را در ترکیب گذاشت. قطعا فکری بهتر از هر کسی می‌داند هر بازیکنی در چه وضعیتی قرار دارد و می‌تواند بازی کند یا نه. ضمن اینکه هیچ سرمربی نمی‌خواهد تیمش ببازد پس سعی می‌کند بهترین تصمیم را بگیرد. ما هم باید به تصمیمات سرمربی استقلال احترام بگذاریم و به او کمک کنیم تا به استقلال کمک کند. هرچقدر فکری بیشتر آرامش خیال داشته باشد به سود استقلال است چون او این آرامش را به بازیکنان منتقل می‌کند.

او با اشاره به خلاء علی کریمی در استقلال بیان کرد: در بازی با فولاد جای خالی بازیکنی مثل علی کریمی احساس شد. اگرچه کریمی هافبک دفاعی است اما می‌توانست تیم را تغذیه کند و در بازی دیروز استقلال از نداشتن چنین بازیکنی ضربه خورد. البته آرش رضاوند می‌تواند این نقش را در استقلال ایفا کند اما پستی که در بازی با فولاد برای این بازیکن درنظر گرفته شد باعث دوری او از محوطه 18قدم شده بود. ضمن این‌که استقلال بازیکنی مثل داریوش شجاعیان را دارد که می‌تواند در نقش بازیساز ظاهر شود و با رسیدن او به شرایط آرمانی اوضاع آبی‌ها در میانه میدان بهتر می‌شود.

مهرانپور با بیان اینکه باید از فکری حمایت شود، افزود: باید به فکری اجازه دهیم توانایی‌های خود را نشان دهد. مربی باکیفیت و تاثیرگذار چه ایرانی باشد و چه خارجی قابل احترام است. در فوتبال ایران مربیان خارجی تاثیرگذار مثل برانکو، استراماچونی و کی‌روش حضور داشته‌اند اما مربیان خارجی هم بوده اند که هیچ کار مفیدی برای فوتبال ایران انجام ندادند ولی مورد حمایت قرار گرفتند. محمود فکری هم از جنس استقلال است و می تواند به تیم کمک کند اما باید حمایت شود و آرامش داشته باشد.

او با اشاره به انتقاداتی که از رفتارهای جواد نکونام در جریان بازی استقلال و فولاد شده، گفت: متاسفانه در فوتبال ایران مد شده برخی موفقیت مربیان ایرانی را زیر سوال می‌برند. وقتی یک مربی 5 بازی پشت هم می‌برد، می‌گویند جادوگر دارد! الان هم برخی نکونام را به جنجال‌سازی متهم می‌کنند در صورتی که باید به توانایی‌های این مربی جوان احترام گذاشته شود. نتیجه یک مسابقه فوتبال در مستطیل سبز مشخص می‌شود و نباید توانایی‌های نکونام زیر سوال برده شود. برخی هم می‌گویند نکونام این رفتارها را از کی‌روش یاد گرفته که در جواب آنها باید گفت یعنی نکونام در سال‌های حضور کی‌روش در ایران فقط این رفتارها را از او آموخته و کی‌روش چیز دیگری برای یاد دادن به نکونام نداشته است؟ این بحث‌های حاشیه‌ای ما را از اصل داستان فوتبال و مسائل فنی دور می کند و به سود فوتبال هم نیست. 3/5

نظر شما