تورج کفایی :

آذرماه دور برگشت لیگ برتر کشتی آغاز می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۲:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۲۲۸۷
آذرماه دور برگشت لیگ برتر کشتی آغاز می‌شود
تورج کفایی، ملی پوش سابق کشتی آزاد و مربی سابق تیم ملی نوجوانان و جوانان و عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در برنامه صبح و ورزش دوشنبه 3 آذر به گفتگو درخصوص وضعیت تیم های ملی کشتی پرداخت.

به گزارش برنا؛ تورج کفایی در پاسخ به این سوال رادیو ورزش «با توجه به اینکه فدراسیون کشتی تصمیم گرفته تنها ۴ نفر را به مسابقات جام جهانی اعزام کند راه حل آماده نگه داشتن ورزشکاران تا المپیک چیست؟» گفت: بیماری کرونا همه چیز را تحت شعاع خودش قرار داد و مسابقات بزرگ المپیک توکیو ۲۰۲۰ و همه باشگاه ها تعطیل شدند. کشتی گیران هم در پی این اتفاق از آمادگی حرفه ای خود دور شدند. فدراسیون کشتی با مدیریت، لیگ برتر را با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار کرد. این اتفاق باعث شد ورزشکاران بعد از ۸ ماه دوری روی تشک بیایند؛ تمرینات نسبی داشته باشند و به آن آمادگی ایده آل نزدیک شوند.

وی ادامه داد: بعد از آن با برگزاری مسابقات لیگ، فدراسیون جهانی تاریخ مسابقات جهانی به میزبانی صربستان را اعلام کرد. فدراسیون کشتی هم مسابقات انتخابی را در همین زمان شروع کرد و در تمامی اوزان مسابقات انتخابی تیم ملی اجرا شد و مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی روی تشک آمدند و از حق شان دفاع کردند. ۱۵ آبان ماه این مسابقات اجرا و نفرات مشخص شدند و تیم جوان و با انگیزه ای شکل گرفت. در جلسه فدراسیون جهانی با توجه به انصراف تیم های مطرح دنیا مثل آمریکا، ژاپن، آذربایجان، فرانسه و ارمنستان برای اولین بار تصمیم بر این شد که مسابقات جام جهانی انفرادی برگزار گردد. بنا بر تصمیم فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی بنا بر این شد که در دو وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور (که در غیاب علیرضا کریمی صاحب پیراهن تیم ملی شد) در رقابت ها شرکت کنند.

کفایی که با برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش گفتگو می کرد؛ توضیح داد: ما در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان در ۷۹ کیلوگرم سوادکوهی، ۱۲۰ کیلوگرم امین طاهری را داریم که برای اولین بار صاحب پیراهن تیم ملی شدند. در سه وزن دیگر امیرمحمد یزدانی، شعبانی و یونس امامی را داریم که در اوج جوانی سال دومی است که در تیم ملی حضور دارند. اگر می توانستیم با ترکیب کامل و نفرات بیشتری در این مسابقات شرکت کنیم و به این جوانان میدان بدهیم می توانستیم تجربیات خوبی داشته باشیم و دست مربی هم بازتر می شد؛ زیرا نقاط ضعف و قوت ورزشکاران دیده می شد و عیار آنها مشخص می شد تا سرمربی برای مسابقات سال آینده و مسابقات جهانی و المپیک دست پرتر باشد.

وی درباره آثار روحی و روانی منفی که نوع اعزام ۴ نفره بر روی سایر کشتیگیران دارد؛ گفت: اعزام در دو وزن آزاد و فرنگی صورت می گیرد و برخی معترضند که چرا من انتخاب نشدم. فدراسیون کشتی اگر این سیاست را داشت که از نفرات بیشتری در این مسابقات استفاده می کرد و به جوانان میدان می دادیم، بهتر بود. مسابقات جام جهانی انفرادی یک تورنمنت درجه دو و سه است که اگر با نفرات کاملتری در این مسابقات شرکت می کردیم تجربه خوبی برای جوان ترهای ما بود.

تصمیمات برای مسابقات جهانی بر عهده فدراسیون جهانی است که فعلا همین جام جهانی انفرادی است. اگر فدراسیون کشتی ما با برگزاری اردوهای مقطعی کوتاه مدت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اردوهای هفتگی برگزار کند و نگذارد کشتی گیران از آن آمادگی دور شوند خوب است. البته قرار است ۱۸ آذرماه هم مسابقات برگشت لیگ برتر برگزار شود. تداوم مسابقات باعث می شود ورزشکاران از آن آمادگی لازم دور نشوند. ضمن اینکه برای برگزاری هرگونه مسابقه بین المللی در کشورمان باید تاییدیه فدراسیون جهانی را داشته باشیم.

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و با کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز