احمد مددی:

استقلال به غیر از چالش منابع مالی مشکل دیگری ندارد/ از فکری حمایت می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۲۱۰۵
استقلال به غیر از چالش منابع مالی مشکل دیگری ندارد/ از فکری حمایت می‌کنیم
مدیرعامل باشگاه استقلال تهران به گفتگو درخصوص نقل و انتقالات جدید باشگاه استقلال پراخت.

به گزارش برنا؛ احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص شرایط این باشگاه به هوادارن استقلالی گفت: من کمتر از ۵ ماه است که به باشگاه بزرگ استقلال آمده ام. از شروع ورودم به این مجموعه بزرگ با چالش های بزرگی روبرو بودیم. پنجره نقل و انتقالات بازیکن به واسطه برخی مربیان و بازیکنان سابق بسته شده بود؛ حرفه ای سازی به تعویق افتاده بود و چند روز بیشتر وقت نداشتیم که مستندات حرفه ای سازی را به AFC ارسال کنیم تا بتوانیم مجوز بگیریم و اطلاعات را در سامانه مربوطه بارگزاری کنیم. اگر این کار را نمی کردیم استقلال نمی توانست در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. علاوه بر این دو بازیکن خارجی ما دیاباته و میلیچ به خاطر نگرفتن پولشان رفته بودند. از طرفی مقدمات ورود به بورس را داشتیم که با سرعت مسائل و فرآیندهای مربوط به آن را هم بررسی می کردیم. همچنین میلیچ از دی ماه ۹۸ هیچ پولی نگرفته بود. در چنین شرایطی استقلال را تحویل گرفتم.

او ادامه داد: ما در ابتدا منابع مالی را بررسی کردیم و دیدیم که کارگزاری که با ما عقد قرارداد کرده نه تنها یک ریال برای ما درآمدزایی نکرده بلکه برای ما بدهی دارد و حاضر نبود حتی یک ریال به ما قرض بدهد. در این شرایط به دنبال منابع مالی پایدار و با ثبات رفتیم. در اولین اقدام در یک فرآیند قانونی که در تاریخ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بی سابقه است اقدام به مزایده انتخاب کارگزار کردیم که خدا را شکر یک کارگزار خوب کار را دست گرفت و منابع مالی خوبی را به باشگاه تزریق کرد و به تعهداتش پایبند بود و از آنها رضایت داریم. ما باید اول بدهی های گذشته را تسویه می کردیم تا استقلال به شرایط عادی برگردد. پنجره بسته باز شد و حدود یک میلیون و سیصدهزار دلار بابت پنجره بسته و میلیاردها تومان بابت حرفه ای سازی هزینه شد. برای شیخ دیاباته و میلیلچ هم اعداد قابل توجهی منابع ارزی پرداخت شد تا وارد ایران شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص پرداختی قرارداد بازیکنان تصریح کرد: از ۱۲ تا ۶۷ درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده است. گردن ما از مو بازیک تر است. باید به تعهداتمان پایبند باشیم. ان شاء الله بزودی پرداختی خوبی به بازیکنان خواهیم داشت تا روند رو به رشد استقلال متوقف نشود.

مددی درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال اظهار کرد: متاسفانه همان اتفاقات قبلی دامان ما را گرفته است. به واسطه بدهی بازیکن بلغاری، نیکولای بودوروف که برای ما بازی چندانی هم نکرد و بازیکن با کیفیتی هم نبود و رفت و شکایت کرد؛ باید مبلغ ۱۴۰ هزار یورو پرداخت کنیم تا پنجره باز شود. من این قول را به هواداران می دهم تا قبل از ۲۸ اسفند پنجره را باز کنیم و بازیکنان مدنظرمان را اگر به توافق برسیم جذب کنیم. ما در تیم استقلال چیزی کم نداریم و در هر پست حداقل 2 بازیکن خوب و درجه یک داریم.

او درباره وضعیت میلیچ گفت: او از دی ۹۸ پولی نگرفته بود و با تزریق منابع ما او به تیم برگشت. بیش از بقیه بازیکنان به او پرداختی داشتیم چون خیلی عقب بودیم. اما وی بعد از بازی دربی ایران را ترک کرد و بدون اطلاع قبلی رفت. شایعه دوپینگ او هم کذب محض بود. حالا او اعلام آمادگی کرده که برمی گردد.

مددی تاکید کرد: در این شرایط کرونایی و تحریم تامین منابع مالی خیلی سخت است. باشگاه های پرسپولیس و استقلال مظلوم ترین باشگاه های ایران هستند زیرا بالاترین هواداران (بالغ بر ۷۰ میلیون نفر) را دارند اما اجازه دریافت یک ریال منابع دولتی را ندارند.

مدیرعامل استقلال در زمینه غیبت قائدی در تمرینات استقلال و گلایه مندی او به خاطر دریافتی هایش توضیح داد: مهدی قائدی پسر استقلال است و بیشترین پرداختی این دوره را به او داشتیم. ۶۷٪ پرداختی او دریافت شده است. در دوره قبلی رقم پرداختی بازیکنان به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده بود. من قاطعانه می گویم بازیکن مقصر نیست. زیرا مذاکره دوطرفه است و باید تلاش کنیم عقد قرارداد برد-برد باشد. متاسفانه رقم قرارداد برخی بازیکنان افزایش نامتعارف داشته به قائدی هم در آن دوره وعده و وعیدهایی داده شده اما به آن عمل نشد. او تا ۱۴۰۲ با ما قرارداد دارد. ما تلاش می کنیم تا در یک فرآیند قانونی و با مذاکره نهادهای ذیربط بتوانیم قرارداد ایشان را ترمیم کنیم.

مددی همچنین درباره حمایت هیات مدیره از محمود فکری گفت: قصد کنار گذاشتن ایشان وجود نداشت که بخواهد ابقا شود. ما از ایشان و کادرشان حمایت می کنیم. زمانی که آنها منصوب شدند. کارشناسان می گفتند استقلالی ترین کادر تاریخ استقلال مشغول به خدمت شده است. متاسفانه فضای رسانه ای اطراف باشگاه به شدت غبارآلود است.

او تاکید کرد: استقلال به غیر از چالش منابع مالی مشکل دیگری ندارد. از نظر امکانات تمرینی و تغذیه ای و ... شرایط مطلوبی داریم. تلاش می کنیم منابع مالی جذب کنیم.

او در خصوص بازگشت مهدی قائدی تصریح کرد: او ظرف یکی دو روز آینده به تمرینات برمی گردد. بدهی نیکولای بودوروف هم ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می شود تا پنجره باز گردد.

مددی درباره جذب بازیکنان جدید در استقلال گفت: ما با مهدی کیانی صحبت کردیم که ظاهرا گفتند ریگی را تحویل بدهید تا کیانی را تحویل بدهیم که من مخالفت جدی کردم چون ریگی جز بازیکنان خوب و آینده دار ما است. در بخش های دفاع، هافبک و خط حمله هم با چند بازیکن دیگر گفتگو کرده ایم. همچنین تلاش می کنیم به جای علی کریمی بازیکن خوبی را در حد او جذب کنیم.

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای مسعود خواجه وند و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز