معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان:

سیامند رحمان بالاتر از پهلوانی، قهرمان اخلاق بود

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۲:۵۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۵۲۱۱
سیامند رحمان بالاتر از پهلوانی، قهرمان اخلاق بود
معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان گرامیداشت یاد و خاطره پهلوان "سیامند رحمان" گفت: این ورزشکار شایسته ایران قبل از اینکه پهلوان باشد، قهرمان اخلاق بود.

به گزارش برنا، جمشید تقی زاده روز دوشنبه در نخستین سالگرد فوت سیامند رحمان که در محل مزار وی برگزار شد گفت: مرحوم سیامند رحمان بارها عنوان قوی ترین مرد معلول جهان را به دست آورد و سال‌ها با کسب مدال طلا و رکوردشکنی های متعدد خود توانست دل مردم را شاد و نام ایران عزیز را سربلند کند.

وی با بیان اینکه دنیا این وزنه بردار با اخلاق را با چهره خندان همواره به یاد می آورد، اظهار داشت: سیامند قهرمانی شناخته شده‌ در جهان بود که فوت وی نه تنها مردم ایران بلکه مردم جهان را اندوهگین کرد.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان صداقت، مهربانی و منش پهلوانی سیامند را از دلایل مهم جذابیت وصف‌ناپذیرش در میان مردم ایران دانست و اضافه کرد: روحیه پهلوانی، خوش خلقی و چهره متبسم "سیامند" در کنار کسب عنوان‌های ارزشمند و غرورآفرین، از وی یک شخصیت منحصربفرد ساخته بود.

در این آیین محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، مدیران کل بهزیستی و ورزش و جوانان آذربایجان غربی، فرماندار و امام جمعه اشنویه و جمعی از دوستداران سیامند رحمان حضور داشتند.

سیامند رحمان قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان روز یازدهم اسفند ۱۳۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌ غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز