مهدی علی‌نژاد:

سیامند رحمان در حوزه اخلاق الگو و پهلوان بود

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۵۸۰۳
سیامند رحمان در حوزه اخلاق الگو و پهلوان بود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: مرگ سیامند رحمان غیرمنتظره بود و صحبت در این خصوص دشوار است.

به گزارش برنا، مهدی علی‌نژاد در مراسم گرامیداشت زنده یاد سیامند رحمان گفت: لبخند رحمان انگیزه ای برای سایر ورزشکاران بود. رحمان نه تنها رکورد تاریخی در جهان گذاشت بلکه در حوزه اخلاق نیز الگو و به عبارتی پهلوان بود.

وی اظهار داشت: نبود سیامند غیر قابل باور و جبران است و برگزاری چنین مراسمی یاد و نام آن را زنده می کند و از طرفی نهادهای ورزشی همواره در حیات و بعد از آن به یادشان هستند.

علی نژاد گفت: امیدواریم با برچیدن بساط کرونا از جهان و ایران به حالت عادی خود بازگردیم.

دادگاه عالی ورزش تعلیق ایران را لغو کرد

معاون وزیر همچنین در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: دادگاه عالی ورزش موضوع تعلیق مادام‌المعر ایران را لغو کرد و تعلیق رفع شد. اگر بر اساس قوانین بین‌المللی تعلیق صورت می‌گرفت جودو لغو نمی‌شد. آن چیزی که رای دادگاه عالی ورزش بود حکمی داده شده بود که متناسب با قوانین بین‌المللی جودو نیست و حکم باطل است.

علی‌نژاد اظهار داشت: حکم تعلیق نامحدود بوده و در رای اشاره شد که یک 1.5 سال جودوی ایران تعلیق بوده است. حال قرار است تصمیم دوباره گرفته شود رای که داده شده جزییات به طور کامل منتشر نشده است و در نتیجه تفسیرهای نادرستی از آن صورت می‌گیرد که درست نیست.

حسین رضازاده هم در گرامیداشت نخستین سالمرگ سیامند رحمان قوی ترین پارالمپیک جهان گفت: رحمان آرزو داشت در پارالمپیک توکیو رکود دیگری را به ثبت برساند که نشد.

وی افزود: سیامند اگر بود رکورد ٣٢٠ را در پارالمپیک توکیو جابجا می کرد.

سیامند رحمان قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان روز یازدهم اسفند ۱۳۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز