ایمان عالمی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تفاوت استقلال و رقبایش را بازیکنان خارجی رقم می‌زنند/ مجیدی باتجربه‌تر شده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۴۸۶
تفاوت استقلال و رقبایش را بازیکنان خارجی رقم می‌زنند/ مجیدی باتجربه‌تر شده است
پیشکسوت استقلال گفت: استقلال، استقلال است و از بزرگترین و پرافتخارترین تیم‌های فوتبال آسیا و قطعا باید نگاه ویژه‌ای به این تیم در آسیا داشته باشیم.

ایمان عالمی، بازیکن و مربی اسبق تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط این روزهای استقلال اظهار داشت: از زمانی که تغییرات در استقلال ایجاد شد و فرهاد مجیدی و کادر جدیدش آمدند اتفاقات خوبی در تیم رخ داد و بردهای خوبی را به دست آمد. در سبک فوتبال استقلال هم تحولاتی ایجاد شد که امیدوار کننده بود و می‌توانیم امیدوار باشیم استقلال با توجه به داشته‌هایش نتایج خوبی در ادامه بگیرد و دل هواداران را شاد کند.

او درباره وضعیت استقلال در آستانه لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: بازی‌های سختی در انتظار استقلال است. موفقیت استقلال در این رقابت‌ها مستلزم این است که استقلال کیفیت بالایی از خود ارائه دهد. با شرایط جدید و پروتکل‌هایی که afc برای برگزاری رقابت‌ها در نظر گرفته تیم‌ها باید در 16 روز 6 بازی انجام دهند که این موضوع کار را سخت می‌کند و استهلاک بازیکنان را بالا می‌برد. مجیدی باید برای انتخاب ترکیبش در بازی‌های آسیایی بازیکنانی را در نظر بگیرد که بیشترین توانایی را داشته باشند.

مهاجم اسبق آبی‌پوشان با اشاره به رقبای استقلال افزود: تفاوت تیم‌های ایرانی و عربی را بازیکنان خارجی رقم می‌زنند. این باشگاه‌ها از نظر مالی و ثبات مدیریتی از باشگاه‌های ایرانی جلو هستند و از نظر امکانات قابل قیاس با تیم‌های ایرانی نیستند و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری‌شان بسیار پیشرفته‌تر است. با وجود همه این مسائل استقلال، استقلال است و از بزرگترین و پرافتخارترین تیم‌های فوتبال آسیا و قطعا باید نگاه ویژه‌ای به این تیم در آسیا داشته باشیم.

عالمی درباره ساعت بازی‌های استقلال و اینکه آیا این موضوع برای شاگردان مجیدی مشکلی ایجاد می‌کند یا نه؟ گفت: شرایط آب و هوایی عربستان به گونه‌ای است که اغلب بازی‌ها در همان ساعت برگزار می‌شود. استقلال هم می‌تواند با برگزاری جلسات تمرینی در ساعت بازی‌ها خودش را با این شرایط هماهنگ کند تا مشکلی پیش نیاید. با این حال همانطور که از ابتدای فصل گفتم استقلال تا زمانی که جای خالی علی کریمی را پر نکند کامل نمی‌شود و متاسفانه هنوز جانشینی برای این بازیکن پیدا نشده است.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره حضور فراز کمالوند در کادر فنی استقلال گفت: اینکه فراز کمالوند در جوانی طرفدار چه تیمی بوده اهمیت ندارد چون فوتبال حرفه‌ای شده و علایق و رنگ‌ها اهمیتی ندارند. هر فردی ممکن است به هر باشگاهی برود و آن زمان باید به قراردادش متعهد باشد. کمالوند از بهترین مربیان فوتبال ایران بوده و ثابت شده است. به نظر من فراز انتخاب خوبی برای استقلال بود و او توانسته تلفیقی از تجربه و جوانی را در کنار هم جمع کند. خود مجیدی هم از جنس استقلال است و عملکرد قابل دفاعی دارد. مجیدی نشان داده نسبت به گذشته پخته‌تر و باتجربه‌تر شده و می‌تواند با سیاست بیشتری به کارش در استقلال مشغول باشد. 3/5

نظر شما