محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی در بحرین شاهکار کرد/ قرارداد کادر فنی باید تمدید شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۳۸۳۳
تیم ملی در بحرین شاهکار کرد/ قرارداد کادر فنی باید تمدید شود
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال از عملکرد تیم ملی در بحرین تمجید کرد.

مدافع سابق تیم ملی بر این باور است که کادر فنی فعلی توانسته است شرایط خوبی را برای تیم ملی رقم بزند و قراردادشان باید هرچه سریع تر تمدید شود.

محمد نصرتی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا توضیحاتی را درخصوص شرایط تیم ملی داد که ماحصل آن را می توانید در زیر بخوانید:

شرایط تیم ملی را در مرحله مقدماتی جام جهانی را چطور دیدید؟

خوشبختانه با وجود تمام مشکلات و موانعی که بر سر راه ایران بود، بچه ها به خوبی توانستند در برابر حریفان به نتایج خوبی دست پیدا کرده و باید به همه اعضای تیم و در راس آنها به بازیکنان و کادر فنی دست مریزاد و سخته نباشید گفت.

خیلی ها در شروع این رقابت ها صعود ایران را به مرحله بعدی پیش بینی می کردند. به نظرتان مسیر این صعود تا چه حد هموار بود؟

درست است که خیلی ها این صعود را پیش بینی می کردند اما این اتفاق به حرف آسان بود ولی در عمل تیم کار سختی را پیش روی داشت. به خصوص این که میزبانی این بازی ها به بحرین داده شده بود و تمام امکانات برای آنها فراهم بود و در این شرایط ثبت 4 پیروزی شاهکاری بود که بچه های ما انجام دادند و باید یک خسته نباشید جانانه به آنها گفت. من در چنین شرایطی برای تیم ملی بازی کرده ام و می دانم کار چقدر سخت است. به خصوص شرایط جوی حاکم در بحرین کار را برای ما که اکثر لژیونرهای مان از اروپا و شرایط آب و هوایی خاصش مجبور بودند با گرمای هوا و شرجی بالا در زمین بازی کنند که الحق و الانصاف به خوبی از عهده این مسوولیت مهم برآمدند.

شرایط بازی برابر عراق به عنوان سخت ترین دیدار ایران چطور بود؟

همه می دانستیم که این بازی سخت ترین بازی ایران در این مرحله است. عراق از نظر مهره و نفرات و سبک بازی در مقایسه با بحرین همیشه برای ما حریف سرسختی بود و در شرایطی هم برابر ما قرار گرفتند که صعودشان به مرحله بعد مسجل شده بود و در این دیدار با کمترین استرس روبروی ما قرار می گرفتند که حتی باخت شان هم صعودشان را به خطر نمی انداخت و از این بابت خیال شان راحت بود اما شرایط ما با عراق متفاوت بود و این امکان وجود داشت که تساوی مانع صعود ما شود. خدا را شکر بچه ها مسلط بازی را آغاز کردند و موفق شدند با یک گل به پیروزی برسد. البته اگر یک مقدار تمرکز ما بیشتر بود و شانس داشتیم می توانستیم با تفاضل گل بهتر عراق را شکست داده و پیروزی پرگلی را به دست بیاوریم ولی همین نتیجه هم برای ما فوق العاده بود و خوشحالم نتیجه تلاش همه اعضای تیم منجر به صعود و خوشحالی مردم شد. خدا نگذرد از کسانی که شرایطی را برای تیم ملی ایجاد کردند که در دور رفت آن نتایج بد رقم خورد و برای صعودمان در دور برگشت استرس زیادی به همه وارد شد.

به نظر می رسید در این بازی ها خط دفاع تیم ملی آن طور که باید و شاید در برابر حریفان محک نخورد. چقدر با این فرضیه موافق هستید؟

من اصلا این موضع را قبول ندارم. ما بازیکنان خوبی را در خط دفاع داریم که بارها توانایی های خود را ثابت کرده اند. این نفرات در بازی های اخیر هم نشان داده اند بهترین هستند. به خصوص شجاع و کنعانی به عنوان قلب خط دفاع بدون نقض بودند. در دفاع راست هم صادق محرمی بهترین نمایش را از خود ارائه داد. در دفاع چپ احسان حاج صفی  خوب بود اما به نظر من و همان طور که خودش هم دوست دارد در هافبک بهتر کار می کند و بهتر است در خط میانی بازی کند تا دفاع چپ اگرچه او در این پست هم خوب بود و حتی پاس گل هم داد . وحید امیری تا قبل از مصدومیت در دفاع چپ فوق العاده کار کرد. به نظرم با بازگشت وحید امیری در دفاع چپ هم شرایط مان کامل می شود.

با بازگشت تیم ملی حالا داغ ترین سوژه بحث قراردادی تیم ملی با اسکوچیچ است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

اسکوچیچ در شرایط سختی تیم ما تحویل گرفت و به اعتقاد خیلی ها ریسک بزرگی را قبول کرد که در آن مقطع و با نتایج بدی که در دور رفت اتفاق افتاده بود این مسوولیت مهم را پذیرفت و از حق هم نگذریم در این مدت زحمات زیادی را برای تیم ملی کشید تا بهترین نتایج را کسب کند. در این مسیر وحید هاشمیان و پس از آن کریم باقری هم زحمات زیادی را متحمل شدند و با توجه به زحمات، نتایج و شرایط تیم ملی و فاصله چند ماهه ای که  تا دور بعدی بازی ها وجود دارد باید فدراسیون فوتبال و مدیران هرچه سریع تر قرارداد این کادر را تمدید کنند تا پس از استراحتی کوتاه تیم برای مرحله بعدی که به مراتب سخت تر از مرحله اول است، آماده کنیم.

در این بازی ها کدام بازیکنان تیم ملی نظرتان را به خود جلب کرد؟

در بحث تاثیرگذاری که بدون شک زوج طارمی و سردار یک زوج خوب و رویایی بودند که هماهنگی و شرایط خوب شان تاثیر انکارناپذیری را در نتایج خوب تیم ملی داشت اما در این بازی ها من شرایط بازیکنی مثل احمد نوراللهی را فوق العاده دیدم. او با وجود ترافیک شدیدی که در پستش بود بدون اشتباه و چشم نواز کار کرد و به نظر من آن قدر خوب بود که اطمینان دارم حالا حالا می تواند حضور مستمری را در ترکیب تیم ملی ایران داشته باشد.

بازی پرسپولیس و تراکتور در سوپرجام در راه است. درمورد این بازی چه نظری دارید؟

اول این که در هر دو تیم بازی کرده ام و به هر دو تیم و هوادارانش علاقه زیادی دارم و امیدوارم بازی زیبایی را از دو تیم در این دیدار شاهد باشیم. البته برگزاری این دیدار در این زمان یک مقدار نامناسب است. این بازی باید اول فصل یا نهایتا چند هفته پس از شروع فصل جدید برگزار می شد و الان زمان مناسبی برای این دیدار نبود. در هرصورت فشردگی و  تقویم پرکار این فصل فوتبال ما باعث شد بارها این بازی به تعویق بیفتد. حالا امیدوارم این بازی به بهترین شکل ممکن برگزار شده و هر تیمی بهتر بود بتواند پیروز این بازی شده و در نهایت قهرمان شود. 5/5

نظر شما