حسن پروانه در گفت‌گو با خبرگزاری برنا:

جذب مربی خارجی را برای تیم ملی یک انتخاب درست می‌دانم/ امیدوارم این بار روی سکوی آسیا قرار بگیریم

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۹۸۹۹
جذب مربی خارجی را برای تیم ملی یک انتخاب درست می‌دانم/ امیدوارم این بار روی سکوی آسیا قرار بگیریم
کارشناس هندبال گفت: جذب مربی خارجی را برای تیم ملی ایران یک انتخاب درست می‌دانم.

حسن پروانه، کارشناس هندبال درباره جذب مربی سرشناس اسپانیایی برای هدایت تیم ملی هندبال ایران برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مانوئل مونتایا فرناندز تجربیات خوبی دارد تا به حال مربی  با چنین رزومه جهانی و تجربیاتی به ایران نیامده است. جذب ‎مانوئل مونتایا فرناندز مربی اسپانیایی تیم ملی هندبال را یک انتخاب درست می‌دانم. هندبال کشورمان در خصوص جذب ‎مانوئل مونتایا فرناندز که از بهترین مربیان هندبال جهان هستند و نگاهی به نتایج خوب تیم های اروپایی نشان می‌دهد که این تیم ها با مربیان اسپانیایی کار کرده اند. مانوئل مونتایا هم چون از یک مدرسه هندبال اسپانیایی آمده، که مربی بسیار خوبی است.

او ادامه داد: فرناندز هم مسترکوچ و هم دکترای علوم ورزشی دارد و در کار خودش خبره است و تا به حال نتایج بسیار خوبی با تیم ملی اسپانیا و قطر کسب کرده و امیدوارم بتواند همین نتایج خوب را در ایران هم کسب کند و مطمئنم همین گونه نیز خواهد شد. به نظر من تا به حال چنین مربی با چنین رزومه و تجربیاتی به ایران نیامده و درست است جذب مربی به دلایلی کمی دیر شده ولی در پایان انتخاب خیلی خوبی داشتیم از پاکدل تشکر می‌کنیم بابت این انتخاب اصلح و امیدوارم با همین مربی بتوانیم روی سکوی آسیایی قرار بگیریم.

پروانه درخصوص میزبانی ورزشگاه آزادی برای مسابقات قهرمانی آسیا افزود: گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی در سالن آزادی تهران می‌تواند به هندبال ما اعتباری تازه بدهد چون برای اولین بار است بعد از نوزده دوره در کشورهای دیگر با درایت و رایزنی فدراسیون فعلی با مدیریت دکتر پاکدل بیستمین دوره آن به ایران داده شد و من مطمئنم با حضور همه ظرفیت هندبال کشورمان و با مربیگری مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی که سابقه سه سال کار در تیم ملی قطر و اشراف کامل ایشان به هندبال آسیا و شناختی که از لژیونرهای ما دارند بتواند از ظرفیت های موجود ما تیم ملی ما را که چندین سال است از سکوی قهرمانی به دور بوده به روی سکو ببرد و باعث اقبال عمومی و شکوفایی هندبال کشورمان شود.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور دو مربی جوان و با استعداد در کنار این مربی بتوانیم برای آینده نزدیک مربیان خوب ایرانی داشته باشیم که بتوانند برای تیم‌های ملی ما مفی باشند و با ظرفیتی که در این فدراسیون ایجاد شده برای تغییر نسل تیم ملی بزرگسالان و پوست اندازی تیم و با داشتن استعدادهای هندبالی که نزدیک به 200 بازیکن منتخب از محل این استعدادها که توسط دکتر خوشنویس و با حمایت دکتر پاکدل کشف و در حال حاضر در همه رده های هندبال ملی، نونهالان، نوجوانان، جوانان و تیم امید در آینده ایی نزدیک جایگاهی در خور شان کشورمان در آسیا و با حضور این مربی اسپانیایی کار بلد با برنامه نیم نگاهی هم به ارتقای جهانی هم برسیم همانطور که در هندبال ساحلی جایگاه جهانی داریم.

دروازه بان اسبق تیم ملی گفت: از جامعه هندبال و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم توقع داریم این فدراسیون را که در راس آن یک مدیر جوان است و از خانواده هندبال یاری نمایند، در خاتمه از همه جامعه هندبال انتظار داریم حامی باشند تا هندبال هم مثل والیبال با حضور این مربی مستر کوچ و بازیکنان شاخص در تیم‌های اروپایی و بازیکنان شاغل در لیگ کشورمان و مدیریت تمام وقت دکتر پاکدل که از سال 1397 سکان این فدراسیون را به عهده گرفته است با حضور در روی سکوی آسیایی خستگی را از تن همه همکاران فعال فدراسیون خارج نماید، یک تشکر هم باید داشته باشیم که با آمدن نایب رییس جدید بانوان خانم دکتر دهقانی هندبال بانوان هم در ریل پیشرفت و ارتقا قرار گیرد، به امید روزهای خوب برای هندبال کشورمان. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز