عنایت الله آتشی:

اقدامات صندوق حمایت پسندیده است/ ۴۵ سال بی‌وقفه گزارشگری کرده‌ام

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۴:۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۳۹۹۱
اقدامات صندوق حمایت پسندیده است/ ۴۵ سال بی‌وقفه گزارشگری کرده‌ام
عنایت الله آتشی کارشناس بسکتبال دلیل کناره گیری خود از گزارشگری بسکتبال را ایجاد فرصت و فضایی برای نسل جدیدتر عنوان کرد.

به گزارش برنا، عنایت آتشی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: به مدت 45 سال بدون وقفه و مستمر در هر ساعتی از شبانه روز برای انواع مسابقات اعم از لیگ داخلی و خارجی، مسابقات جهانی، المپیک و ... گزارشگری انجام داده ام. هم اکنون نیز از نظر جسمانی و کلامی مشکلی ندارم. دانش و اطلاعاتم در خصوص بکستبال هم به روز است ولی فکر می کنم باید فضا و فرصتی به جوانترها داده شود. افرادی که در تهران یا شهرستان و حتی در شبکه های مجازی گزارش بسکتبال انجام می دهند و به این کار علاقه دارند. البته همچنان بعنوان کارشناس در کنار این عزیزان کار بررسی و تفسیر را بر عهده خواهم داشت.

او درخصوص عملکرد بسکتبال ایران در المپیک گفت: تیم ما همیشه در المپیک چنین شرایطی را داشته است. بسکتبال ما تاکنون سه بار در المپیک حضور داشته و در هر سه حضورش اینگونه بوده و در شرایط تغییری ایجاد نشده است. بسکتبال ما نیاز به ابزار و امکانات به روز دارد تا بتواند با رقیبانش هماوردی کند.

کارشناس بسکتبال اظهار کرد: همیشه قبل از المپیک ابراز شادی و خوشحالی می کنیم ولی هیچ گاه ساز و برگ این میدان بزرگ را فراهم نکردیم. قطعا تیم با غیرت بچه ها و کادر فنی به المپیک رفت البته حمایت هم بود ولی این حمایت ها در حد یک تیم المپیکی نبود.

آتشی افزود: تیم بسکتبال ما با وجود سختی های متعدد قبل از المیپک دو بازی تدارکاتی با ژاپن و اسپانیا داشت.این نکته را هم باید در نظر گرفت که تیم ما در گروه سختی قرار داشت و با تیم هایی چون آمریکا، فرانسه و چک هم گروه بود. بسکتبال ما در بعضی از بازی ها ضعیف عمل کرد ولی در بعضی مسابقات، بازی های بسیار درخوری داشت.

آتشی تغییر ساختار را در پیشرفت بسکتبال ایران موثر دانست و گفت: پس از المپیک باید این ناکامی ها آسیب شناسی شود و ساختار به طور کامل تغییر کند. زمانی که بازی های آسیایی را در ایران برگزار می شد. هنوز کشورهایی چون ژاپن، فیلیپین و چین سالنی چون سالن ما نداشتند ولی هر کدام از آن ها در حال حاضر چندین سالن استاندارد و مناسب دارند. حتی کشوری چون اندونزی که بسکتبال ندارد ابزار و امکاناتش در حدی است که یکی از میزبان های جام جهانی کنار فیلیپین و ژاپن است.

اوتاکید کرد: حساسیت و دقت در برنامه ریزی و سرمایه گذاری مهم ترین مسئله در بسکتبال امروز ما است. لیگ ما باید معتبر و درخور لیاقت بازیکنانمان باشد.از طرفی تمام تلاش ما باید معطوف به کسب سهمیه جام جهانی باشد که مسابقات انتخابی آن را پیش رو داریم.

این پیشکسوت بسکتبال درخصوص وضعیت کرونایی این روزها گفت: من دو دز واکسنم را دریافت کرده ام ولی در حال حاضر تنها واکسن زدن ایمنی ایجاد نمی کند و باید همچنان مراقب بود. چون چرخه این بیماری هنوز قطع نشده است. بدون اغراق بیشتر ما از لحاظ روحی و حتی جسمی در این دو سال دچار آسیب شده ایم. این یکجا ماندن و کم تحرکی خصوصا در سن و سال ما باعث ایجاد کرختی و بی انگیزگی شده است.

آتشی درخصوص اقدامات صندوق در سال های اخیر گفت: مهم ترین نکته ای که در صندوق حمایت مشهود است ارزش و احترامی است که پرسنل و دست اندرکاران صندوق برای پیشکسوتان و قهرمانان قائل هستند. از لحظه ای که وارد مجموعه صندوق می شویم مورد محبت و احترام پرسنل هستیم.

او با اشاره به نظم موجود در فعالیت های صندوق ادامه داد: دکتر ابطحی در مدت زمان حضورش تا کنون در صندوق زحمات بسیاری کشیده اند که نتیجه بخش و مورد پسند بوده است. برگزاری مراسم تجلیل یکی از این برنامه ها بوده است، این برنامه یکی از اقدامات دلگرم کننده برای پیشکسوتان بوده است.

آتشی گفت: مراسم های تجلیل نمود ارزش گذاری به پیشکسوتان و قهرمانان است. از طرفی ورزشکاران قدیمی در این جمع ها یکدیگر را می بینند از حال هم با خبر می شوند و فضای دوستی و خوشحال کننده ایجاد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز