محمدرضا داورزنی:

قدرت‌نمایی والیبال ایران در آسیا نتیجه عملکرد خوب هیات‌های استانی است

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۲:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۷۱۲۵
قدرت‌نمایی والیبال ایران در آسیا نتیجه عملکرد خوب هیات‌های استانی است
رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه شاهد رنسانسی در والیبال استان اصفهان هستیم، گفت: باشگاه‌های ورزشی استان مجددا نسبت به والیبال علاقه‌مند شده‌اند و برای ورود به این عرصه درحال سرمایه‌گذاری هستند.

به گزارش برنا، مجمع عمومی سالیانه هیات والیبال استان اصفهان امروز به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و با حضور سید محمد طباطبائی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، تیمور باجول رئیس هیات استان و دیگر اعضای مجمع به صورت آنلاین برگزار شد.

رئیس فدراسیون والیبال در سخنانی در این مجمع با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسب در پیش بودن اربعین حسینی، از مدیرکل ورزش و جوانان استان به خاطر ایجاد انسجام در ورزش اصفهان تشکر کرد و گفت: اصهفان در 4 دهه گذشته نقش کلیدی در ورزش کشور داشته و در رشد و پرورش ورزشکاران خوب در رشته‌های مختلف پیشگام بوده است.

محمدرضا داورزنی با بیان اینکه استان اصفهان چند صباحی در چند رشته خاص فعالیت داشت اما حالا علاوه بر فوتبال و هندبال به سایر رشته‌های ورزشی هم توجه کرده است، گفت: شاهد رنسانسی در والیبال استان هستیم تا جایی که باشگاه‌های ورزشی استان مجددا نسبت به والیبال علاقه‌مند شده‌اند و برای ورود به این عرصه درحال سرمایه‌گذاری هستند. این موضوع فدراسیون والیبال را به آینده اصفهان امیدوارتر کرده که از استان ملی‌پوشان بیشتری خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین از مربیان اصفهانی از جمله خانم فریبا صادقی سرمربی تیم ملی بانوان و نیز مهران زارع مربی تیم ملی جوانان به دلیل عملکرد خوبشان تشکر کرد.

داورزنی تاکید کرد: مجموعه والیبال استان اصفهان با مدیریت باجول (رئیس هیات) توانسته به نظم و انسجام برسد که حاصل آن شفافیت در برنامه‌ها، منابع مالی و بودجه هیات استان است.

وی قدرت‌نمایی والیبال ایران در آسیا با شکست ژاپن را ناشی از عملکرد خوب هیات‌های استانی به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون دانست و گفت: حضور ایران در رویدادهای بین‌المللی از جمله لیگ ملت‌ها، المپیک، جام ملت‌های آسیا و نیز میزبانی از رقابت‌های نوجوانان جهان با حضور 400 مهمان خارجی در شرایط کرونایی اتفاقات خوبی است که آن را مدیون زحمات بازوان اجرایی فدراسیون در استان‌ها هستیم. اصفهان نیز یکی از استان‌های پیشرو است که می‌تواند در آینده والیبال کشور در سطح ملی نقش داشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در ادامه از اهداف فدراسیون جهانی صحبت کرد و گفت: اولین هدف فدراسیون جهانی والیبال این است که والیبال در دنیا به رشته اول ورزشی بدل شود. به استناد گزارش فدراسیون جهانی، سال گذشته و در شرایط شیوع کرونا، والیبال در بین همه رشته‌های ورزشی حرف اول را در فضای مجازی زده است. این امر نشان‌دهنده آن است که والیبال در خانواده‌ها نقش زیادی دارد.

وی افزود: شادی مردم در فضای مجازی بعد از قهرمانی ایران در آسیا که پیام محبت‌آمیز مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهوری را به دنبال داشت، بیانگر آن بود که کسب قهرمانی با جوان‌ترین و بلندقدترین تیم آن هم با حضور کادرفنی ایرانی تا چه اندازه موجب افزایش روحیه شادابی جامعه شد، گویی 80 میلیون ایرانی قهرمان آسیا شدند و این قهرمانی باعث ایجاد حس غرور در مردم شد.

داورزنی همچنین به میزبانی ایران در رقابت‌های نوجوانان آسیا در سال آینده اشاره  کرد و از اعلام آمادگی کنفدراسیون والیبال آسیا برای اعطای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران خبر داد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین با تاکید بر این که تمایل دارد استان اصفهان میزبان این دو رویداد باشد، گفت: استان اصفهان چندین سال از داشتن میزبانی محروم بوده و با توجه به اقبال خوب باشگاه‌های دسته یک و نیز باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان از حضور در رقابت‌های لیگ، راغب هستم در صورت تمایل مسئولان استانی، اصفهان میزبان مسابقات باشگاه‌های آسیا و نوجوانان آسیا باشد چراکه این استان استانداردها و توانایی لازم برای میزبانی از این دو رویداد را دارد.

داورزنی به تعامل خوب بین هیات‌های استانی، ادارات کل و فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این تعامل سه‌جانبه در والیبال هم ایجاد شده و می‌تواند منشا اتفاقات خوب در آینده باشد.

در خاتمه طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، میزبانی از مسابقات نوجوانان آسیا را حق استان اصفهان دانست و تاکید کرد در صورت فراهم بودن زمینه‌های لازم، اصفهان میزبانی از مسابقات باشگاه‌های آسیا را برعهده خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز