محمود افشار دوست:

افق نگاه خود را تغییر دهیم/ باید توانایی آینده تیم ملی بزرگسالان محور اصلی فعالیت‌ها باشد

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۵:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۸۴۰۷
افق نگاه خود را تغییر دهیم/ باید توانایی آینده تیم ملی بزرگسالان محور اصلی فعالیت‌ها باشد
کارشناس خبره و عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال، با تاکید بر اینکه باید برای رشد و توسعه والیبال افق نگاه خود را بالا ببریم، گفت: تمامی برنامه‌ها و فعالیت فدراسیون‌های ورزشی در هر رشته‌ای با نگاه به تیم ملی بزرگسالان است.

به گزارش برنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران با پذیرش شکست برابر بلژیک و آرژانتین از راه‌یابی به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی بازماند.

کارشناس خبره و عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره عملکرد تیم جوانان در رقابت‌های جهانی، گفت: ابتدا هفته دفاع مقدس را به مردم ایران تبریک می‌گویم و از خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان عزیز که برای سرافرازی این مرز و بوم تلاش کردند، تشکر و قدرانی می‌کنم.

محمود افشاردوست با بیان اینکه برای بررسی عملکرد یک تیم باید موارد متعددی مد نظر باشد که نتیجه تیمی یکی از آنان است، گفت: قطعا عملکرد تیم جوانان در رقابت‌های جهانی به دور از انتظار بود و متاسفانه به جمع هشت تیم برتر صعود نکرد. اما نباید فراموش کنیم که در رده سنی نوجوانان و جوانان بازیکنان و تیم‌ها دائم در حال تغییر هستند و این موضوع هماهنگی تیمی آنان را با مشکل روبرو می‌کند.

او ادامه داد: دومین محور بررسی عملکرد یک تیم، شانس بازیکنان ستاره برای حضور در تیم ملی بزرگسالان است که جوانان ایران هنوز دو مسابقه در قهرمانی جهان انجام دادند و برای ارزیابی این موضوع زود است.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با یادآوری این موضوع که تمامی برنامه‌ها و فعالیت فدراسیون‌های ورزشی با هدف شناسائی و پرورش بازیکنان مستعدد برای حضور در تیم ملی بزرگسالان است، گفت: برای والیبال نیز باید افق نگاه خود را تغییر دهیم و با جوانگرایی و تشکیل تیم ملی بزرگسالان قدرتمند، آینده والیبال ایران را تضمین کنیم. به زبان دیگر باید توانایی و پتانسیل آینده تیم ملی بزرگسالان محور اصلی فعالیت‌ها باشد.

او در ادامه تاکید کرد: به نظرم در رده سنی جوانان و نوجوانان اگر به دنبال آینده والیبال هستیم، باید حتما بازیکنانی را انتخاب کنیم که از نظر شرایط فنی، شانسی برای آینده تیم ملی ایران داشته باشند. با این تیم‌ها در آسیا برای کسب سهمیه جهانی تلاش کنیم و در جهان نیز با هدف ارائه والیبال مدرن از آینده غافل نشویم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با بیان اینکه عملکرد تیم جوانان ایران حتما در نشست‌های آسیب شناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: برای بررسی این موضوع باید به موضوعات مختلفی از جمله شیوع کرونا و برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا، برگزاری مسابقات قهرمانی مردان آسیا و قهرمانی جوانان جهان در فاصله کوتاهی از هم و کادر فنی مشترک دو تیم توجه کرد.

افشاردوست در پایان با اشاره به اینکه شاید موارد متعدد دیگری نیز در عملکرد تیم والیبال جوانان ایران در جهان تاثیر گذار باشد که باید در فرصت مناسب آن‌ها بررسی شود، گفت: در مجموع تیم جوانان ایران نتوانست ماهیت خوبی از والیبال ایران نشان دهد. البته بازیکنان و کادر فنی تلاش خود را کردند اما در دو مسابقه برابر بلژیک و آرژانتین با اشتباهات کوچکی نتیجه را واگذار کردیم. این اشتباها نیز نتیجه استرس، نداشتن تجربه کافی و نبود بازی‌های تدارکاتی و رسمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز