بررسی عملکرد تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل

نیم فصل تار با تارتار!

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۸۴۳۱
نیم فصل تار با تارتار!
با به پایان رسیدن نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال فرصت بررسی آمار و ارقام رسیده است. آماری که باعث تحلیل گذشته سبزپوشان اصفهانی و پیش‌بینی‌ آینده آن‌ها می‌شود.

به گزارش برنا؛ ذوب‌آهن امیدوارکننده و زیبای ابتدای فصل که از ۵ بازی ۳ برد خوب کسب کرده بود حالا با سقوط آزاد در رده یازدهم قرار گرفته و کسی آخرین نمایش خوب آن‌ها را بخاطر ندارد.

آنچه گذشت

با توجه به حضور سپاهان میان مدعیان لیگ، کسی از ذوب آهن انتظار قهرمانی ندارد اما نمایشی در خور چرا. چیزی که شاگردان تارتار در ابتدا به نحو احسن از پسش برآمدند. خریدهای آن‌ها شامل قاسمی، پورعلی، نورمحمدی، فرعباسی، خالقی‌فر و ابراهیمی بودند که اصلا ریخت و پاشی به حساب نمی‌آمد. در میان جدا شده‌ها هم نام محمدزاده، حق‌دوست، پیمان رنجبری، مهدی‌مهر و چند بازیکن دیگر به چشم می‌خورد که البته هیچکدام به آن شکل ستاره نبودند. پس به طور کلی نباید انتظار بسیاری بالایی از این تیم داشت اما حضور در رده یازدهم با توجه به کیفیت دیگر تیم‌ها اندکی برای ذوبی‌ها جای تعجب دارد. آن‌ها از جام حذفی هم کنار رفته‌اند و تنها در لیگ بازی خواهند کرد. پس می‌توانند نسبت به بسیاری از تیم‌ها استراحت بیشتری داشته باشند. جز سپاهان، قوی‌ترین تیم که ذوب توانسته مقابلش با برد از زمین خارج شود صنعت نفت رده دهمی است و این عدم موفقیت مقابل تیم‌های تقریبا باکیفیت لیگ می‌تواند یک نقطه ضعف برای آن‌ها به شمار رود. آن‌ها در نیم فصل رده یازدهم را به خود اختصاص دادند و با منطقه سقوط ۶ امتیاز قاصله دارند. اختلاف‌شان با رده پنجم تنها ۵ امتیاز است که با ۲ برد می‌تون به آن رتبه رسید. دو بازی مقابل صنعت و استقلال می‌تواند تا حدودی می‌تواند تکلیف حدس و گمان درباره آینده این تیم را مشخص کند.

سرمربی: مهدی تارتار

او فصل را عالی آغاز کرد. حداقل از نظر کیفیت فوتبال ذوبی‌ها. سبزها که سپاهان را مقهور خود کردند حتی توانایی شکست استقلال را در هفته دوم داشتند اما به مرور دچار افت شدند. در این بین به نظر می‌رسد تارتار اندکی پایگاه خود را میان بومیان از دست داده اما همچنان باید به او حداقل تا انتهای فصل فرصت داد.

ستاره: میلاد جهانی

یکی از برترین چپ‌های فوتبال ایران که البته اندکی دیر به عنوان ستاره مطرح شد در جمع ذوبی‌ها حضور دارد. او البته آماری خارق‌العاده بر جای نگذاشته اما بی‌انصافی است اگر تاثیر شگرفش را در نظر نگیریم آرمان قاسمی هم از خوب‌های ذوب بود.

رکورد

بیشتر رکوردهای آن‌ها منفی است. میانگین گل‌های زده آن‌ها در حد ۰.۶ گل در هر بازی است که اصلا آمار خوبی نیست. دریافت ۱۳ گل در ۱۵ بازی که میانگین کمتر از یک گل خورده را برای ذوبی‌ها ثبت کرده اما یک اتفاق مثبت برای آن‌ها به شمار می‌رود.

آنچه خواهید دید

ذوب آهن پتانسیل حضور در نیمه بالایی جدول را دارد. دخل و خرج آن‌‌ها با گل‌گهر، فولاد و مثلث مدعیان قهرمانی قابل مقایسه نیست اما می‌توانند در ادامه با به دست آوردن چند برد پیاپی به نیمه بالایی برسند و در ادامه حتی به ۸ یا ۷ رده ابتدایی فکر کنند. کسب رتبه‌ای بین ۹ تا ۱۲ در جدول اما برای آن‌ها محتمل به نظر می‌رسد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز