اکبر فلاح در گفت‌وگو با برنا

بزرگ جلوه دادن بازی‌های جام‌جهانی اشتباه است/ بی‌اخلاقی‌ها در کشتی فاجعه به بار خواهد آورد

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۹۲۵۱
بزرگ جلوه دادن بازی‌های جام‌جهانی اشتباه است/ بی‌اخلاقی‌ها در کشتی فاجعه به بار خواهد آورد
اکبر فلاح گفت: بزرگ جلوه دادن بازی‌های جام جهانی فریب دادن مردم است.

اکبر فلاح، مربی کشتی، درباره بی‌اخلاقی‌های اخیر در مسابقات کشتی و علت این اتفاقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ببینید زمانی که فدراسیون یک کار خوب انجام می‌دهد و برای مثال در مسابقات مختلف درخشش چشمگیری دارد باید بگوئیم و فدراسیون را در این موفقیت سهیم بدانیم. در کنار این قطعا اگر ضعفی هم وجود دارد آن ضعف هم باید به پای فدراسیون نوشته شود. بله این روزها شاهد بی‌اخلاقی در کشتی هستیم و اصلا اتفاق خوبی نیست. متاسفانه یکی از دلایل این بی‌اخلاقی را می توانیم در اینجا جستجو کنیم که ما متاسفانه کمیته‌ای به نام کمیته مربیان نداریم و این مسئله چند سالی است که جای خالی‌اش به وضوح دیده می‌شود. اصلا نمی‌دانیم چه کسی بالای سر تیم است و باید برای رسیدگی به این مشکلات حتما کمیته فنی در هیئت‌ها داشته باشیم. این بی‌اخلاقی‌ها اگر ادامه یابد قطعا فاجعه به بار خواهد آمد.

وی با اشاره به فوت محسن قاسمی افزود: فوت اخیر یکی از قهرمانان کشتی واقعا ناراحت کننده بود. البته که بحث اعتیاد در بین ورزشکاران مربوط به الان و رشته کشتی نیست اما مسئله مهم این است که چه کسی در این موضوعات مقصر است؟ از دید من همه ما مقصر هستیم، خود ورزشکاران متاسفانه گاهی نشان دادند ظرفیت جایگاهی که به دست آوردند را ندارند و متاسفانه در ادامه به بیراهه می روند. در کنار این مسئولین هم بی اثر نیستند ما اکثرا ثابت کردیم که نسبت به زندگی قهرمانان بی توجه هستیم و همین بی‌تفاوتی این اتفاقات تلخ را به بار می‌آورد. متاسفانه قهرمانان گاها طوری فراموش می‌شوند که گویا نبودند برخی حتی دستفروشی می کنند، تعدادی دچار اعتیاد می‌شوند که البته در این صورت باز به مرکز توجه بر می‌گردد که حتما اتفاق خوبی نیست. همه مقصریم، قاسمی بی شک قهرمان خوبی بود و شانس ستاره شدن را داشت اما به هر صورت او را به این شکل از دست دادیم.

پیشکسوت کشتی در خصوص احتمال لغو بازی دوستانه با آمریکا گفت: اتفاق خاصی رخ نمی دهد این یک بازی کاملا دوستانه است و رفتن و نرفتن تیم اهمیتی ندارد. بازی های جام جهانی هم که حالا میزبانش آمریکاست به همین شکل از نظر فنی سطح کیفی بالایی ندارد و مدالی هم که به دست بیاید مدال با اهمیتی نخواهد بود. آمریکا همیشه در مسابقات میزبان خوبی است و بارها در این رویدادها شرکت کردم ولی رفتن و نرفتن خیلی اهمیت ندارد. بیشتر کشورها در این رویداد با تیم جوان خود حاضر می شوند و اهداف خود را روی مسابقات جهانی و المپیک متمرکز می‌کنند. هدف ما باید همین باشد و بزرگ کردن مسابقات جام جهانی به نوعی فریب دادن مردم است وگرنه از حیث فنی سطح بالایی ندارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز