سعید حسنی‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کاراته ایران در سطح جهانی جایگاه مطلوبی دارد/ می‌توانیم در المپیک هم روی سکو قرار بگیریم/ فرجی تلاش زیادی برای ثبات کاراته انجام داد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۸:۲۹:۲۸
کد خبر: ۷۸۵۳۱۰
کاراته ایران در سطح جهانی جایگاه مطلوبی دارد/ می‌توانیم در المپیک هم روی سکو قرار بگیریم/ فرجی تلاش زیادی برای ثبات کاراته انجام داد
مربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: کاراته ایران در چند سال گذشته روند صعودی خوبی را سپری کرده و قرار است برای اولین بار میدان بزرگی مانند المپیک را تجربه کند، همه این عوامل نشان می دهد کاراته ایران در سطح جهانی جایگاه مطلوبی دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سعید حسنی‌پور، مربی تیم ملی کاراته، درمورد وضعیت کلی تیم ملی کاراته مردان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: ما به تازگی مسابقات جهانی اسپانیا را پشت سر گذاشتیم، عملکرد خوب کاراته کاران در این مسابقات چه در بخش انفرادی و چه در بخش تیمی که توانستند برای سومین بار پیاپی قهرمان جهان شوند نشان از وضعیت خوب کاراته کشورمان دارد. کاراته ایران در چند سال گذشته روند صعودی خوبی را سپری کرده و قرار است برای اولین بار میدان بزرگی مانند المپیک را تجربه کند، همه این عوامل نشان می دهد کاراته ایران در سطح جهانی جایگاه مطلوبی دارد.

وی درباره حضور در سومین گردهمایی قاره‌ای ورزشکاران آسیا در توکیو اظهار کرد: هدف از دعوت ورزشکاران در این کمیسیون، ارائه گزارش در خصوص میزبان المپیک آینده، اقدامات صورت گرفته در این زمینه و نحوه حضور ورزشکاران در این مسابقات بود. بنده به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک به اتفاق خانم علیزاده که با حضور ٣٩ ورزشکار مرد و ٤٠ ورزشکار زن از ٤٣ کشور  آسیایی در توکیوی ژاپن برگزار می شد، شرکت کردم. این کمیسیون به مدت ٢ روز برگزار شد، در این کمیسیون ضمن گزارش هایی که هیات برگزاری المپیک ٢٠٢٠ از فعالیت های انجام شده و روند آماده سازی کشور ژاپن برای المپیک پیش رو ارائه داشت، کمیسیون ورزشکاران آسیا نیز از استراتژی، اهداف و نقش این کمیسیون نسبت به ورزشکاران و در جهت توسعه جنبش المپیک مطالبی را ارائه نموند.

وی افزود: در حال حاضر ریاست کمیسیون ورزشکاران آسیا برعهده کوجی از ژاپن می‌باشد و نایب رییس آن ورزشکار پاکستانی ست که به صورت انتصابی این کرسی ها را در اختیار دارند. یکی از پیشنهاداتی که بنده به اتفاق سر کار خانم علیزاده به عنوان نمایندگان کشورمان به صورت کتبی به IOC ارائه کردیم، برگزاری انتخاباتی برابر به منظورانتخاب اعضا و هیات رییسه کمیسیون ورزشکاران آسیا بود که اتفاقا به نظر می‌رسید مطالبه اکثر شرکت کننده های این گرده همایی هم بود.

حسنی پور ادامه داد: دوکارگاه آموزشی با موضوعات "نیازهای ورزشکاران قبل، حین و بعد از بازی‌های المپیک" و "چگونه کمیسیون ورزشکاران تاثیر گذاری داشته باشیم؟" از نکات بسیار خوبی بود که ورزشکاران به صورت گروه‌های چند نفره در مورد موضوعات مطرح شده به گفتگو می‌پرداختند. نکته حائز توجه آن بود هنگامی که درباره نحوه انتخاب و چگونگی فعالیت کمیسیون ورزشکاران کشورمان در کارگاه آموزشی صحبت کردم، ورزشکاران کشورهای دیگر چه در کارگاه‌ها و چه در حاشیه جلسات به کمیسیون ورزشکاران ایران به عنوان یک نمونه مناسب و قدرتمند اشاره می‌کردند.

مربی تیم ملی کاراته کشورمان درخصوص ارزیابی خود از عملکرد کاراته‌کاران در المپیک 2020 توکیو گفت: المپیک میدان بسیار بزرگی است. تمام تلاش ما در مرحله اول کسب سهمیه حضور در این رقابت‌هاست. بدون تردید حضور در لیگ‌های جهانی  مسیر رسیدن به المپیک را برای ورزشکاران ما هموارتر می‌کند. البته صرفا حضور در این مسابقات ملاک نیست. حضور در لیگ‌های جهانی قطعا باید اولیت بندی شود. تمام تلاش کادرفنی و فدراسیون بر این است که زمینه لازم برای حضور در لیگ‌های جهانی را برای ورزشکاران فراهم کند.

وی افزود: هر ورزشکاری قبل از حضور در میدان بزرگی مانند مسابقات جهانی و المپیک نیاز به بازی‌های تدارکاتی دارد که قطعا در رشته کاراته حضور در کارته وان‌ها و لیگ‌های جهانی تاثیر مثبتی در میزان آمادگی ورزشکاران دارد. کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد، و این موضوع را بارها در میادین جهانی و آسیایی ثابت کرده است، بنابراین در المپیک هم کسب مدال دور از ذهن نیست.

حسنی پور در پایان در خصوص عملکرد فرجی و ثباتی که در فدراسیون کاراته ایجاد شد بیان کرد: فدراسیون کاراته دوران خوبی را در زمان محمد صادق فرجی سپری کرد. تشکر ویژه ای از فرجی دارم. هر وقت برای هر مشکلی به فدراسیون رجوع کردیم همیشه پیگیر مشکلات و مطالبات همه بودند. اگر کارته ایران در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته قطعا بخشی از آن مربوط به مدیریت خوب آقای فرجی است. در حال حاضر آقای عاشوری سرپرست فدراسیون هستند که قطعا تلاش می‌کنند زمینه‌های لازم برای ادامه پیشرفت‌ها را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: کاراته یک سال بیشتر تا کسب سهمیه المپیک زمان ندارد. قطعا کسب موفقیت و قرار گرفت روی سکو با تلاش یک نفر حاصل نمی‌شود. اگر می‌خواهیم در المپیک صاحب مدال شویم باید از بازیکن گرفته تا فدراسیون، مربی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همه تلاش کنیم. بدون شک با یک برنامه ریزی درست و دقیق می‌توانیم در المپیک هم روی سکو برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز