جلسه معارفه سرپرست فدراسیون والیبال برگزار شد؛

رغبتی: آقای داوری قصد ماندن ندارد/ وزارت ورزش برای همه فدراسیونها یکسان عمل کرد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۴:۱۹:۲۴
کد خبر: ۷۸۵۶۹۳
رغبتی: آقای داوری قصد ماندن ندارد/ وزارت ورزش برای همه فدراسیونها یکسان عمل کرد
جلسه معارفه «افشین داوری» به عنوان سرپرست جدید فدراسیون والیبال برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جلسه معارفه افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه با اشاره به اینکه وزارت ورزش همواره سعی کرده که قانون را رعایت کند، اظهار داشت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان راجع به اشخاص است و در خصوص اشخاص صحبت می کند. در وزارت ورزش و جوانان نیز این قانون اجرا شد و معاون امور بانوان و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز مشمول این قانون شدند و برای این دو پست سرپرست انتخاب شد

وی در ادامه افزود: وزارتخانه بارها اعلام کرد که موافق این قانون نیست ولی در برابر قانون موظف به اجرا است. اگر اشخاص فکر می‌کنند حقوقی دارند باید خودشان از مراجع ذی صلاح پیگیری کنند. امیدوارم که در آینده بتوانیم جا بیندازیم که فدراسیونها شامل این قانون نمی شوند. بحث دخالت دولت در ورزش به هیچ وجه مطرح نیست و این قانون را پارلمان تصویب کرده و قوه قضاییه نیز بر آن نظارت می کند و دولت موظف به اجرای آن است. بنابراین در تمام مجامع بین المللی این کار قابل دفاع است و دخالت دولت محسوب نمی شود.

رغبتی گفت: وزارت ورزش و جوانان برای هر ده فدراسیونی که مشمول این قانون شدند به صورت یکسان عمل کرد. آقای داوری ۳۰ سال سابقه مدیریت ورزشی دارند و سالها نیز از ورزشکاران تیم ملی دوومیدانی ایران بوده است و سوابق بسیار خوبی در این زمینه دارند ولی ماموریت ایشان حفظ وضعیت فدراسیون و ایجاد مقدمات انتخابات سالم فدراسیون است و بنای ماندن و کاندیدا شدن ندارد. برای استفاده از ظرفیت ها و نظرات پیشکسوتان و همچنین مدیریت فدراسیون والیبال در شرایط مهم و حساس یکی از بهترین گزینه ها که می توانست کار را به خوبی پیش ببرد آقای داوری بود.

وی خاطرنشان ساخت: انباشت تجربه والیبال ایران بالاست و سرمایه انسانی گرانبهایی دارد که امیدواریم با بهره گیری از این ظرفیت ها مسیر توسعه و رشد والیبال ادامه پیدا کند. آقای ضیایی شخصیت بسیار فرهیخته و عاشق کاری دارد و انشالله این ابهامات هر چه زودتر برطرف شود و در مسیر و شرایط قانونی بتواند به خدمت خود ادامه دهد. پیش از این احمد ضیایی به عنوان رئیس فدراسیون والییال فعالیت می‌کرد که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، وزارت ورزش و جوانان افشین داوری را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون والیبال انتخاب کرد.

نظر شما