طبق اعلام فدراسیون بسکتبال صورت می‌گیرد؛

استقبال از چهل سالگی انقلاب با رقابت هزارچهارصدوچهل بسکتبالیست

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۰:۰۵:۰۸
کد خبر: ۸۰۳۵۲۵
استقبال از چهل سالگی انقلاب با رقابت هزارچهارصدوچهل بسکتبالیست
بسکتبال ایران با آغاز بهمن یک هفته پرکار و شلوغ را پیش رو دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، لیگ های رشته بسکتبال به مراحل حساس خود نزدیک شده و اهالی وعلاقمندان این رشته را به تکاپو انداخته است. در کنار جامعه بسکتبال، کمیته داوران و مسابقات فدراسیون این روزها تمام وقت مشغول کار و تلاش است. برگزاری هم زمان لیگ برتر، دسته یک، دو و سه، جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان در دو بخش آقایان و خانم ها سندی برای این ادعا است.اما اوج این رویدادها هفته اول بهمن است که روز های پرکار و شلوغی برای بسکتبال ایران رقم زده است.

در این روزها در بخش مردان 8 دیدار در لیگ برتر، 6 دیدار درلیگ دسته یک، 42 دیدار در لیگ نوجوانان، 16 دیدار در رده سنی پیشکسوتان و 12 دیدار دردو گروه یک و دو لیگ دسته دو و در بخش بانوان 6 رویداد در لیگ برتر، 12 رویداد در لیگ دسته یک،12 رویداد درلیگ نوجوانان و 6 دیدار در رده جوانان بر گزار می شود. با احتساب مجموع رویدادهای بخش بانوان و آقایان 120 رویداد درطول این هفته در کشور برگزار می شود.این 120 رویداد با حضور 1440 بازیکن همراه خواهد بود.

نکته جالب این که تقریبا بیش از نیمی از ایران دراین روزها در تکاپوی برگزاری مسابقات هستند. قزوین،کرمانشاه، تبریز، آمل، اراک، سمنان، گنبد کاووس، اسدآباد همدان، گرگان، اصفهان، کرج، قم، سنندج، یاسوج، تهران، بندر لنگه، مشهد، بندرعباس، آبادان، شیراز، اهواز، شهرکرد، کردستان، بندرانزلی و ... از جمله این شهرها هستند.

*تعداد مسابقات بسکتبال در ایران بی نظیر است!

ورژ آبکاریان مسئول کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: برگزاری چند لیگ به طور همزمان در بخش آقایان و خانم ها و در همه رده های سنی کار بزرگی است. وظیفه کمیته داوران شناسایی داوران توانمند و دعوت از آن ها برای قضاوت است. شناخت این تعداد داور و تشخیص این که هر کدام از آن ها برای قضاوت در کدام بازی مناسب ترند، بسیار دشوار و سخت است. با این حجم و تعداد مسابقات، آخر هفته ها که اصولاً باید به استراحت وتفریح بگذرد، برای ما بسیار شلوغ و پرکار است.

آبکاریان درباره ویژگی های بالا بودن تعداد مسابقات لیگ افزود: یکی از امتیازاتی که برگزاری مسابقات متعدد دارد حضور داوران درجه یک، دو و حتی سه در کنار داوران نخبه (الیت) در مسابقات مختلف است. این تعداد مسابقات فرصت را برای حضور و قضاوت آن ها آماده می‌کند.

مسئول کمیته داوران و مسابقات با اشاره به اهمیت برقراری مسابقات در هر رشته ورزشی و به ویژه بسکتبال اضافه کرد: برای ایران و جایگاهی که در بسکتبال آسیا دارد، این تعداد مسابقه و لیگ بی نظیر است. فکر نمی‌کنم در چین، کره، ژاپن، غرب آسیا و در هیچ کشور دیگری این تعداد رویداد در رده های سنی مختلف در دو بخش خانم ها و آقایان برگزار شود. زمانی که با دوستان خارجی خود درباره لیگ‌های ایران صحبت می‌کنیم آنها از شنیدن این تعداد از مسابقات در همه رده های سنی متعجب می‌شوند.

آبکاریان درباره تاثیرات برگزاری مسابقات فراوان در بسکتبال بیان کرد: فدراسیون مسئول تشکیل تیم‌های ملی است. برگزاری چنین مسابقاتی دست فدراسیون را برای انتخاب بهترین ها باز می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز