یکی از دلایل شروع بیماری‌های غیر واگیر کم‌تحرکی است؛

احمدی: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت‌ها در وزارت ورزش است/ شرایط انجام ورزش همگانی برای همه فراهم باشد

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۹:۲۴:۰۲
کد خبر: ۸۲۲۷۲۹
احمدی: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت‌ها در وزارت ورزش است/ شرایط انجام ورزش همگانی برای همه فراهم باشد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به برخی از شاخص های سلامت ما در جهت توسعه شرایط ورزش کردن و انواع برنامه هایی که می‌تواند سلامت را به جامعه عرضه کند باید بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان در اولین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی که در هتل حجاب برگزار شد اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت‌ها در ورزش است. که هر جا وقتی از تربیت بدنی صحبت می‌شود به آن تاکید فراوان داریم. وقتی مقام معظم رهبری در مورد ورزش صحبت می‌کنند همواره در مورد ورزش همگانی تاکید دارند و باید این موضوع تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی در ادامه افزود: ریاست محترم جمهوری بارها از اهمیت ورزش همگانی صحبت کردند و به آن نیز تاکید می‌کنند. در واقع بایستی شرایط انجام ورزش همگانی برای همه فراهم باشد. مطالعات زیادی هم در خصوص وضعیت عمومی سلامت انجام شده که گزارش‌ها را ما داریم و این گزارشها از طرف نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت و ... به ما داده می‌شود. شاید یکی از دلایل شروع بیماری‌های غیر واگیر کم تحرکی باشد که قطعا این موضوع وظیفه ما را دو چندان می کند.

احمدی ادامه داد: در صحبت با مردم و جامعه باید امیدوارانه صحبت کنیم. اما در جلسات کاری باید مسایل که در واقع به صورت مستند در جامعه وجود دارد را باید مطرح کنیم و با توجه به با واقعیت‌ها راهکار را نیز پیشنهاد دهیم. موضوع امارهای مربوط به سلامت مهم است که باید به ان توجه کنیم. در ورزش همگانی باید به سمتی برویم که اول درمورد آمارهای نگران کننده سریع تر عمل کنیم و باید این موضوع جزو الویت هایمان باشد. در کنار کم تحرکی سلامت روان نیز در واقع برای ما حائز اهمیت است. طبق مطالعاتی که بیان شده ۲۳،۴ درصد را اعلام کردند.  این عدد قابل توجه است. اماری که در بین بانوان هم بیشتر است که این موضوع نیز نکته قابل اهمیت است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: بحث وضعیت شادی نیز  عامل مهمی است. باید دید احساس رضایت از زندگی چگونه است. در مطالعاتی که داریم وضعیت ایران در بین ۱۵۶ کشور ایران رتبه ۱۰۴ را دارد که بسیار برای ما مهم است. با توجه به برخی از شاخص های سلامت ما در جهت توسعه شرایط ورزش کردن و انواع برنامه هایی که می‌تواند سلامت را به جامعه عرضه کند باید بیشتر تلاش کنیم. نکته کلیدی در این رابطه یک تفاهم کلی در خصوص تحرک بین مردم است که باید به آن دست پیدا کنیم. و سپس هدف گذاری کلان داشته باشیم . هر مجموعه تلاش میکند ولی باید همه این ها در یک راستا باشد. به نظر ما یکی از راهکارها برای اثر بخش کردن فعالیت ها همین هم‌افزایی در ظرفیت ها و ایجاد تفاهم است.

وی در پایان گفت: وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش وظیفه کلانی در این خصوص دارد که بتواند این حلقه های اتصالی را به خوبی به هم وصل کند. ما با ظرفیت زیادی در شهرداری به عنوان مهمترین نهاد درخصوص خدمت رسانی مردم روبرو هستم. که قطعا می‌توانیم در غالب یک شبکه هماهنگ برای توسعه ورزش همگانی با هم کار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز